Фахiвцям будiвельної галузi з некупленими дипломами, певна рiч, вiдомо: робота над проектом будь–якої складностi починається з технiко–економiчного обґрунтування (ТЕО) доцiльностi та можливостi зведення майбутньої споруди, комплексу.
Кiлька мiсяцiв поспiль печерськi трубадури дуднять нам про плановане спорудження в кооперацiї з Ерефiєю Керченсько–Таманського мосту. І то незабарно — до Європейської футбольної першостi 2012 року чи бодай до Сочинської бiлої олiмпiади у роцi 2014...
На дiдька лисого державi, українцям пропагована «стройка вєка», коли дiючий на цьому напрямку пором i на 50 вiдсоткiв не завантажений?
Себто, задум не має найменшого економiчного пiдґрунтя i не окупиться нiколи. Його реалiзацiя лише зажене наших громадян, свiдомих iз несвiдомими вкупi, у ще глибшу боргову яму.
Тодi навiщо? Невже на києво–печерських пагорбах засiла лише «грязь Москви», що за «лакомство несите» готова вiдбатювати зажерливiй сусiдцi ласий шмат української територiї?
Давно виколисують такий варiант «кремлiвськi мрiйники». Проте отримати ще один анклав — перспектива не вельми райдужна. З мостом же — то вже не анклав, а звичайна адмiнiстративна одиниця. Ну не зовсiм звичайна... Антиiмперськи налаштованих, нацiонально згуртованих кримських татар спекатися депортацiями, концтаборами сьогоднi проблематично.
До того ж ґрунти в Керченськiй протоцi, за iнформацiєю знавцiв, не можуть витримувати серйозних навантажень. Отож цей «мiст», на думку спецiалiстiв, можна вiднести тiльки до розряду Мюнхгаузенських прожектiв. Як i, до слова, Балтiйський, Чорноморський газогони.
Сергiй КОВАЛЬ
Чернівці