Аудіопосібник «Говорімо українською!» створили викладачі кафедри українознавства Національного авіаційного університету й презентували в День української мови та писемності. Це унікальний проект, який не має аналогів на теренах нашої країни. Посібник складається з 30 півгодинних уроків. Кожен із них чітко структурований і передбачає поступове ознайомлення з фонетикою та граматикою української мови. Крім того, посібник містить і багато різноманітних цікавинок — загадки, прислів’я, жартівливі оповідки тощо. Також проект виконує значну просвітницьку функцію, адже знайомить своїх слухачів зі звичаями українців, мальовничими куточками України та її історією. Кожен урок закінчується музичним фрагментом — українською піснею. До музичного оформлення диска долучився народний артист України Іво Бобул.
Викладачка кафедри українознавства НАУ Оксана Павленко, голос якої можна почути на диску, впевнена, що аудіопосібник «Говорімо українською!» саме в такому форматі є найбільш зручним та ефективним. Вона переконана, що це зацікавить тих, хто прагне опанувати державну мову та зробити її більш престижною. «Доки українська мова не буде модною серед підлітків, серед студентів, доти, на жаль, ми будемо змушені підіймати її престиж», — зазначає Оксана Павленко.
Сучасне життя є динамічним, тому саме аудіоформат посібника дасть змогу слухати українське слово навіть тим, кому бракує часу. У цьому на власному досвіді переконався ректор одного зі столичних вишів Ринат Салімов. Він зізнався, що такий проект є чудовим помічником саме для таких, як він, — російськомовних людей, які прагнуть досконало оволодіти українською мовою. «Диск орієнтований насамперед на російськомовне населення. Я вважаю, що весь Схід України потрібно забезпечити таким посібником», — каже пан Ринат. Аудіопосібник настільки надихнув ректора, що він навіть у своєму Інституті декоративно–прикладного мистецтва та дизайну зобов’язав усіх розмовляти винятково українською мовою.
Автори проекту мають надію, що посібник «Говорімо українською!» допоможе не лише вивчити українську мову «з нуля», а й стане в нагоді тим, хто захоче вдосконалити свої знання. Творчий колектив проекту прагне не зупинятися на досягнутому і вже планує створити другу частину самовчителя.
Ксенія ЛИТВИН