У ці дні столичний метрополітен відзначає неабияке свято — 50 років. Офіційні заходи, «паркетні» зустрічі з найвищими посадовцями держави, нагороди, дипломи, теплі слова й чергові гвоздики для ветеранів метрополітену — усього цього буде вдосталь. Крім того, метрополітенівці підготували святкові сюрпризи для киян.
Відзначають 50–річчя підземки вже давно. «УМ» писала про відкриття рухомого вагона–музею, фотовагона та проведення інших акцій із поміткою «50–річчя Метрополітену». А в останні дні урочистості набрали особливого розмаху. Так, цього тижня в інженерному корпусі метрополітену на станції «Площа Льва Толстого» пройшла презентація єдиного диспетчерського центру, а згодом у КМДА було погашено спеціальну поштову марку «50 років Київському метрополітену». Крім того, міністр Кабінету Міністрів Анатолій Толстоухов та перший заступник міського голови Олександр Попов привітали колектив та нагородили його почесними грамотами.
Днем раніше, в лектродепо «Дарниця» відкрили вагон–музей. На відміну від попередника, він уже давно не їздить по рейках. Вагон типу «Д» № 2135 був першим у складі поїзда, який розпочав рух по лінії Київського метрополітену 6 листопада 1960 року. Тут розмістили історичні відомості про досягнення служби рухомого складу, електродепо «Дарниця», «Оболонь», «Харківське», Вагоноремонтного заводу. Відкривати вагон–музей запросили і колишнього начальника метрополітену Миколу Балацького та ветеранів метробуду. Відвідати легендарний вагон можна під час екскурсії Дарницьким електродепо, яку може замовити кожен охочий.
Ювіляр привітав і своїх найменших пасажирів. На станції Лук’янівська серед дошкільнят розповсюджували книжечку «Веселі правила Метроші», котра розповідала дітям доступною мовою, як правильно поводитися в метро. До речі, книжка мала такий успіх, що згодом «Веселі правила Метроші» розповсюджували на всіх станціях.
Також у четвер у касах метрополітену з’явилися ювілейні жетони. Всього існує 5 різних видів — можна зібрати цілу колекцію. На кожному жетоні — фасад станції, що була відкрита з першою чергою, 50 років тому: «Дніпро», «Арсенальна», «Хрещатик», «Університет» та «Вокзальна». Спочатку купити їх можна буде лише на цих станціях, хоча згодом, жетони з’являться і на інших. Загальний наклад: 1 мільйон. Окрім колекційної вартості, за ювілейний жетон можна так само проїхатися в метро.
Довідка «УМ»
Якби не Друга світова війна, Київський метрополітен міг святкувати нині вже своє 70–річчя, позаяк підготовчі роботи для його відкриття почалися ще 1938 року. Вдруге будівництво київського метро розпочали 1949 року.
П’ятдесят років тому було відкрито п’ять перших станцій: «Вокзальна», «Університет», «Хрещатик», «Арсенальна» та «Дніпро»; довжина лiнiї була всього в 5,2 кілометра. Ще 10 років по тому між ними курсували тривагонні потяги, з 1970 до складу додався ще один вагон, а з 1972 і до нині в Київському метрополітені курсують п’ятивагонні поїзди. Другу гілку, «синю», відкрили 1976 року, тоді з’явилися станції з нинішніми назвами «Майдан Незалежності» та «Контрактова площа». Третя і наразі остання, «зелена» гілка з’явилася на початку 1990 року. Нею поїзди поїхали від станції «Золоті ворота» до «Кловської».
Нині в Київському метрополітені 46 станцій, а загальна довжина ліній — майже 60 кілометрів. В середньому метрополітеном на день користується близько 1,5 мільйона людей. Більше половини всіх пасажирських перевезень у Києві відбувається саме за допомогою метро.