«Прилетить Янукович в голубім вертольоті»

04.11.2010
«Прилетить Янукович в голубім вертольоті»

Кажуть, тут буде вертолітний майданчик для Януковича. (Фото Івана ЛЮБИША–КІРДЕЯ.)

Незабаром Віктор Янукович пересуватиметься містом не на машині, а вертольотом. Те, що вже за кілька місяців «батько нації» полетить, підтверджує і голова адміністрації Президента Сергій Льовочкін. Земельну ділянку під будівництво вертолітного майданчика для Президента Януковича, схоже, також обрали: неподалік Верховної Ради, поблизу Паркової алеї, нещодавно розгорнули масштабне будівництво.

Тим часом, як переконалися кореспонденти «УМ», зведення вертолітного майданчика триває напівтаємно. Охорона об’єкта кажуть, що тут всього лише укріплюють ґрунт. Інформаційних щитів із проектом будівництва немає, хто будує — теж не розголошують. Проте всі — від старого до малого знають, для кого тут готують ділянку поблизу вулиці Грушевського.

 

«Не фотографуйте, бо «люлєй» випишуть»

«Цей майданчик уже з місяць будують, — говорить чоловік у помаранчевій жилетці, який разом із колегами перекурює. Ми стоїмо якраз навпроти будинку за адресою Паркова дорога, 7. — От тільки краще не йдіть через охорону. Там усе одно нічого не скажуть, а на будівництво не пустять. Якщо пройтися далі по вулиці, можна все–все роздивитися».

Спускаємося схилом і підходимо до воріт з охороною. З кабінки до нас одразу визирає чоловік у блакитній формі охоронця. Побачивши фотокамеру, просить не фотографувати. Питаємо, чи тут майданчик для вертольота будують. «Ніякий це не майданчик, тут ґрунт укріплюють», — пояснює охоронець. Ми дивуємося, оглядаючи територію «укріплення». Схил не крутий, у жодному місці не обвалюється. Та і який сенс його укріплювати, якщо будинки знаходяться на пагорбі, а нижче — просто парк? На огородженій площі чимало будівельної техніки. Цікавимося, для якого будівництва укріплюють і що тут буде. «Не знаю, хлопці. Не обов’язково взагалі щось будуватимуть... Тільки не фотографуйте звідси, бо мені добрих «люлєй» за таке випишуть».

Обійшовши майданчик із трьох сторін, не знаходимо жодної інформації про будівельні роботи: ні замовника і підрядника, ні площі території і тим більше — схеми проекту не вказано. На території стоять два гусеничні крани, три екскаватори, трактор, один вантажний КамАЗ, масивна установка для приготування бетонної суміші. Спецтехнікою бурять ґрунт і заливають палі. Поруч складують арматуру. По периметру розрівняного майданчика квадратної форми розташовані контейнери. У деяких живуть будівельники, деякі, вочевидь, використовуються, як склади.

Якщо тут справді буде злітний майданчик для вертольота Президента, місце для нього вибрали дуже вдале. Звідси до секретаріату пішки — 25 хвилин помірним кроком. Враховуючи те, що Янукович навряд чи відмовиться від авто, витрачений на дорогу час зводиться до кількох хвилин. До того ж, на Парковій дорозі трафік неінтенсивний, тому очільнику держави затори не загрожують.

Місцеві мешканці подейкують, що на будмайданчик, аби проконтролювати роботу, вже приїжджав Леонід Черновецький та Олександр Попов. Техніка тут працює цілодобово — поспішають.

«Президент дуже чутливо реагує на обмеження руху»

Екс–заступник мера Києва Євген Червоненко раніше повідомляв українським ЗМІ, що Янукович зекономить купу грошей, відмовившись від кортежу, із яким їздить щодня із резиденції «Межигір’я» до адміністрації. А переліт триватиме усього 6 хвилин. Пан Червоненко запевняє, що сам порадив Президенту ідею з вертольотом, і щасливий, бо той дослухався. За словами Червоненка, один переліт Президента коштуватиме всього... тисячу доларів: «У будь–якому разі це дешевше, аніж мати кортеж. І з питань безпеки краще... — цитує Євгена Червоненка «Газета по–українськи». — В Америці було 11 вересня, але президент Обама літає двома чи трьома гелікоптерами. І нічого... Терористи на землі краще знають, яким маршрутом хто піде. У повітрі змінити маршрут набагато легше, аніж на землі. І головне, дурнів у повітрі набагато менше, аніж на землі».

Міністр транспорту Костянтин Єфименко Президенту дав «зелене світло»: каже, що організувати польоти Президента Віктора Януковича на роботу на вертольоті — не проблема.

Янукович і сам похвалився, що вже найближчим часом пересяде на вертоліт. Голова адміністрації Президента Сергій Льовочкін в інтерв’ю газеті «Сєгодня» пояснює: Президент «дуже чутливо реагує на необхідність обмеження руху під час проїзду офіційних осіб». Відтак вертоліт був оптимальним варіантом виходу з такої неприємної для Януковича ситуації. Пан Льовочкін також додав, що спеціально для Президента буде розроблено особливу систему захисту від можливих нападів із землі. Але в яку суму ця затія із вертольотом обійдеться українським платникам податків, не повідомляється.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>