Стефан Роллан: У мене немало клієнток в Україні, але я не можу назвати їхні імена

26.10.2010
Стефан Роллан: У мене немало клієнток в Україні, але я не можу назвати їхні імена

Стефан Роллан і Кароліна Куркова на показі в Мистецькому Арсеналі.

Haute couture (висока мода) — це прерогатива французьких дизайнерів, визнають італійці, британці, американці. Haute couture — це таємниці за сімома замками, це 200–300 клієнток на планеті, це престиж і збитки, червоні доріжки. Сукні haute couture, як правило, мають одноразову долю і музейну перспективу. За допомогою телебачення можна побачити всі покази всіх кутюр’є, роздивитися front row і попліткувати про це з подружкою по телефону, але побачити кутюрні наряди наживо в ієрархії модного дозвілля — вартує багато. З тих пір, як Олександр Онищенко, засновник Міжнародної меценатської організації TOP Ukraine, вирішив зайнятися благодійністю, залучаючи світових знаменитостей, український бомонд зміг долучитися до високого паризького мистецтва — haute couture. Восени минулого року TOP Ukraine спільно з UFW організували показ у Києві кутюрної колекції Елі Сааба, в цьому — наймолодшого французького кутюр’є Стефана Роллана. У 20 років Роллан уже став креативним директором бренду Balenciaga, де відповідав за чоловічу лінію одягу та аксесуарів, у 24 випустив власну колекцію прет–а–порте, невдовзі його запросили очолити Дім Scherrer, а в 2007–му на авеню Георга V в Парижі він відкрив свій власний Дім. Клієнтками Стефана Роллана є Мірей Матьє, Кароль Буке, Ріана, Джекі Колінз, Лайза Мінеллі, Шеріл Кроу. «Є клієнтки, яких потрібно одягати відповідним чином — це дружини політиків, знаменитості, мільярдери, королівські особи, — сказав Стефан Роллан. — Вони мають певний статус, громадські обов’язки, які вимагають від них відповідного вигляду. Вони не можуть виглядати смішно або носити клоунський одяг. Якщо ставитись до моди як до гри або забави, це вбиває високу моду».

«У мене є й українські клієнтки, навіть доволі багато, — але я не можу назвати їхні імена», — сказав на прес–конференції у Палаці «Україна» Стефан Роллан. Відомо, що у суботу кутюр’є зустрічався зі своїми реальними та потенційними клієнтками в готелі «Рів’єра», де й зупинився в президентському номері. За інформацією «Газети по–київськи», клієнткою Роллана є Євгенія Губська, дружина народного депутата. Реакція багатих київських дам на колекцію Роллана була передбачуваною: «Мнє очєнь понравілось. Масік, я хачу всьо» — одразу після показу збу­джено кричала в телефон молода дівчина.

Показ колекції haute couture сезону осінь–зима 2010\2011, показаної влітку на тижні високої моди в Парижі, відбулася в п’ятницю в Мистецькому Арсеналі. Якщо на дефіле Елі Сааба, був повністю білий подіум, білі стільці, білі завіси і задник, цього разу повна протилежність — тобто суцільний чорний. По подіуму ходили українські топ–моделі, яких не побачиш на показах вітчизняних дизайнерів — Сніжана Онопка, Алла Костромічова, Юлія (Жужу) Іванюк, Маша Тельна, Надя Шаповал, а відкривала показ і виходила у фіналі з дизайнером чеська топ–модель Кароліна Куркова, яка наразі повертається в професію після декретної відпустки — її сину цього тижня виповнюється один рік.

Головний колір колекції — чорний із вкрапленнями темно–синього, сірого, блакитного, тонку талію дизайнер підкреслив ремінцями і поясами, силует «русалчин хвіст» чудово облягає стегна та сідниці й наголошує на жіночності. Сукні зі шлейфами, діагональними драпіровками, з грубими металевими блискавками і оздобами зі стекляруса і дорогоцінного каміння. Головним декоративним елементом були пластинчасті, як на шапочках грибів, складки внизу суконь, які художньо коливалися, коли моделі ступали по подіуму дрібними кроками під пильними поглядами Нестора Шуфрича і Жана Клода Ван Дамма. Ефект тонкого серпанку на сукнях, покритих газом, додавав елегантності моделям, а сукні–футляри, доповнені накидками–коконами, нагадували про етикет і пристойність.

На Le Grand Fashion Show продавалися квитки — від 300 гривень у шостий ряд до 1000 доларів у перший, але торгівля йшла в’яло, і в першому ряду сиділи переважно поважні безбілетники. У суботу Стефан Роллан побував на відкритті кінофестивалю «Молодість». n

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>