Старий світ і далі лихоманить від страйків. Учора страйкували бельгійські залізничники, що спричинило транспортний хаос мало не в усій Західній Європі. Через Брюссель курсують більшість поїздів компаній «Євростар», кінцевим пунктом маршруту яких є Лондон, і «Таліс», що зв’язують столицю Бельгії з французьким Парижем, голландським Амстердамом і німецьким Кельном. Тож упродовж доби тисячі потягів цих компаній або взагалі не курсували, або (це стосується поїздів «Євростар») доходили лише до французького міста Лілль. А звідти до британської столиці вже можна було дістатися на автобусах.
Головна причина страйку — зміни в системі вантажоперевезень на бельгійській залізниці. Окрім того, таким чином профспілки залізничників нагадали уряду та керівництву компаній про невиплачену й досі премію в розмірі 10 відсотків від зарплати, яку їм обіцяли ще два роки тому.
Страйк у Бельгії лише додав проблем Франції, яка й без того практично «стоїть»: там триває страйк транспортників. У середу французький Сенат розгляне законопроект про пенсійну реформу, якою пенсійний вік підвищується з 60 до 62 років, тож цими днями страйкарі налаштовані особливо рішуче. Нагадаємо, вже тиждень не працюють 12 французьких нафтопереробних заводів, тому в країні дедалі гостріше відчувається брак пального. Не працюють сотні автозаправок, а пілотам французьких авіаліній компанії рекомендують заправлятися пальним в аеропортах інших країн, що призводить до підвищення вартості перевезень і, як наслідок, подорожчання квитків.
Учора до страйку приєдналися водії французьких вантажівок. Щоправда, на дороги вони виїхали, але краще б не виїздили. Бо зумисне їздили з «черепашачою швидкістю», блокуючи тим самим автошляхи й спричиняючи багатокілометрові затори. На сьогодні у Франції заплановано черговий загальнонаціональний страйк, який має змусити уряд Саркозі піти на поступки стосовно пенсійної реформи. Але влада й надалі не має наміру відступати.