Співробітники Державної служби боротьби з економічною злочинністю здійснюють санкціоновану виїмку документів у бухгалтерії Одеського національного академічного театру опери та балету. Як поінформував «УМ» керівник центру громадських зв’язків УМВС України в області Віктор Мірошниченко, «міліція вилучає фінансово–господарську документацію за 2008—2009 роки, щоб здійснити перевірку діяльності деяких посадовців установи, яких підозрюють у розкраданні коштів в особливо великих розмірах». За матеріалами попередньої перевірки порушено кримінальну справу. «Однак розслідування в рамках кримінальної справи не позначиться на функціонуванні самого театру», — додав майор Мірошниченко, ухилившись від оприлюднення будь–яких подробиць.
Утім із недавньої зустрічі з журналістами екс–гендиректора і художнього керівника театру Сергія Проскурні випливають деякі перипетії перманентних скандалів в Одеській опері, спричинених «прилипанням» до рук представників адміністрації певних коштів. Розповідаючи про причини свого звільнення з посади, Проскурня, зокрема, зауважив, що коли входив у курс справ у театрі, виявив: у штатному розкладі є 28 прибиральниць. «Крім того, дирекція наймала за 26 тисяч гривень щомісяця клінінгову компанію, яку ніхто в очі не бачив. У штаті також чимало слюсарів, сантехніків, електриків. При цьому в штатному розкладі всього 47 ставок музикантів, артистів оркестру», — наголосив колишній керівник. Також, за інформацією Сергія Проскурні, в театрі є «мертві душі» — неіснуючі працівники, яких преміювали.
За словами екс–директора, всі фінансові потоки театру фактично курує заступник директора з основної роботи Світлана Холденко. Жінка починала з посади вахтера, трудилася адміністратором, згодом довго працювала головним адміністратором. «Як директор я свого часу запитав її: а де ж план тендерних закупівель? Де заявки учасників? Чому ми платимо величезні кошти за послуги без проходження відповідних процедур? Пані Холденко сказала: «Попереджаю, не лізьте не в свої справи», — каже Проскурня. Потім з’ясувалося, що в театр заводять туристів, які платять екскурсоводам готівкою. І коли квитки на виставу погано продалися, людей просто садять на вільні місця.
Прискіплива перевірка міліцією дотримання фінансово–господарської дисципліни в Одеській опері може пролитии світло на багато цікавих речей. Поки що можна констатувати: ситуація в театрі ганебна не лише для Одеси, а й для всієї України. Як її розв’яжуть, прогнозувати доволі складно. Хотілося б принаймні, щоб умотивовані рішення уряду чи Міністерства культури з цього приводу було роз’яснено громадськості.