Як «сухий закон» на голову

29.09.2010

Днями Львівський виконком щиро здивував городян вікопомним рішенням — заборонив продавати алкоголь після 22–ї вечора. Тож тепер у туристичній столиці продаж алкоголю (і пива також) заборонено з 10–ї вечора до 10–ї ранку, причому як у стаціонарних крамницях, так і в кіосках. Заливати горе вечірньої пори мешканцям Львова доведеться лише в ресторанах. Початкова версія «наїзду» на конституційне право громадян придбати «пляшечку пива до футболу» передбачала обмеження з 23–ї до 7–ї ранку. Але потім міська влада вирішила андроповським шляхом закрутити гайку на повну.

Щоправда, ця ініціатива на голосування міськради не виносилась — обійшлися рішенням виконкому, бо ж вибори «на носі». Львівський мер Андрій Садовий навіть зробив екскурс в історію: «У старі часи була норма, що до 11.00 чи навіть до обіду продажу алкоголю не було. Невже люди з самого ранку повинні вживати алкоголь?». Щоправда, це рішення якихось правових наслідків, крім «піарної піни», швидше за все, не матиме, адже коли свого часу виносилось подібне обмеження щодо продажу алкоголю й тютюну поблизу закладів освіти, культури та охорони здоров’я, прокуратура з антимонопольниками його хутко опротестували.

Утім нині виглядає так, що поки на захист права купувати незаборонений товар стануть львівські служителі Феміди, городянам доведеться запасатися «живильною водою» вдень. Сам же Андрій Садовий переконує, що ображених не буде. «Якщо хтось має велику потребу, то зможе купити алкоголь у нічний час у закладах харчування з націнкою 300—400 вiдсоткiв. Не розумію логіки, навіщо комусь купувати алкоголь вночі чи з самого ранку, адже жодні добрі справи в такий час iз алкоголем не робляться?!» — каже міський голова.

Щоправда, найбільше «сухий закон» вдарить якраз не по хронічних алкоголіках, котрі будуть «заливатися» удень, а якраз по малопитущих «білих комірцях», котрі часто–густо закінчують робочий вечір близько 21–ї вечора. У будь–якому разі, якщо ініціатива почне дiяти, найбільше від неї втратять власники крамниць і посполиті громадяни. Натомість виграють від «ноу–хау» власники ресторанів у центрі міста.