Уже до кінця цього року в столиці може зрости ціна за проїзд у метро. Комунальне підприємство «Київський метрополітен» вимагає від Київської міської адміністрації затвердити нову ціну жетона — дві гривні. Мовляв, для цього і судове рішення є, та й гривня сімдесят за одну поїздку — сума, що не покриває витрат метрополітену.
Начальник пресслужби комунального підприємства «Київський метрополітен» Надія Шумак радить киянам «дивитися на речі реально», адже «метро — складний технологічний транспорт і потребує великих витрат на утримання і розвиток». За словами пані Надії, «Київський метрополітен» у квітні одержав рішення суду, згідно з яким тариф має знову стати дві гривні: «Підвищення ціни за проїзд необхідне. Проте говорити, коли воно відбудеться, важко: Київська міська державна адміністрація досі цим питанням не займається, хоча її зобов’язав суд, — каже Надія Шумак. — Проте мушу вам сказати і те, що дві гривні за жетон теж рентабельною підземку не зробить».
У пресслужбі Київської адміністрації про рішення суду не знають. Запит «УМ» у Головному управлінні транспорту та зв’язку розглядали дві доби і врешті дали відповідь, що «коментувати немає чого, бо питання про підвищення ціни за проїзд у метро не стоїть».
Тим часом «Українські новини» повідомляють, що перший заступник голови КМДА Олександр Попов уже назвав економічно обґрунтовану суму за проїзд у підземці — 2,42 гривні, проте одразу підкреслив, що адміністрація «так питання не ставить». За словами Попова, підвищення ціни за жетон до двох гривень можливе тільки після відповідного рішення виконавчої служби, а Київська адміністрація «ніякої ініціативи зі свого боку не проявлятиме».
Заступник голови фракції Блоку Віталія Кличка Наталія Новак вважає, що ймовірне підвищення плати за проїзд у метро є неправомірним. За її словами, керівництво «Київського метрополітену» не надає і до цього не надавало жодного економічного обґрунтування новим тарифам: «Ще у 2008 році, коли проводили засідання спеціальної робочої групи Київради з питань тарифів, було визначено, що собівартість поїздки в метро становить не більше однієї гривні. Сьогодні кияни платять 1 гривню 70 копійок, а влада знову говорить про підвищення ціни за проїзд до двох гривень». Водночас пані Наталія каже, що бюджет міста систематично недоотримує гроші від розміщення реклами в метрополітені: «Брендування однієї станції метро, за оцінками рекламних агентств, становить близько 100 тисяч доларів на місяць. Але місто отримує хіба що десяту частину від цих коштів». У фракції Блоку Кличка вважають, що спочатку потрібно провести комплексний аудит КП «Київський метрополітен» та надати чітке економічне обґрунтування встановлених тарифів, інакше підвищення цін на проїзд буде прикладом того, як влада перекладає вирішення своїх проблем на плечі киян.
Нагадаємо, у 2008 році представники столичної влади вирішили, що рентабельною ціною проїзду в підземці є двi гривні, і в чотири рази збільшили суму оплати. Потім Антимонопольний комітет змусив знизити ціну на жетон до 1,70 грн. Уже за два роки після підвищення колишній начальник комунального підприємства «Київський метрополітен» Петро Мірошников заявив про необхідність підняти ціну до 2 гривень 50 копійок, однак тоді київська влада тарифу не змінила. Чи станеться це тепер — дізнаємося
найближчим часом.
А ТИМ ЧАСОМ...
«Маршрутки» теж подорожчають?
Столичні перевізники теж не відстають від метрополітену і наголошують, що працюють мало не безкоштовно. Відтак хочуть підвищити ціни на проїзд у київських маршрутних таксі. Так, Асоціація перевізниківроботодавців «Столиця», зазначає видання «Вечірні вісті», звернулася в мерію з пропозицією затвердити нові, більш високі тарифи. Кінцева ціна проїзду поки що не визначена. Але подейкують, що вона може сягнути навіть 4 гривень. Її встановлюватимуть з урахуванням економічних складників: вартості пального, запчастин, зарплати водіїв.