Презентація в концерні «Крюківський вагонозавод», який вгніздився у Кременчуці, нового пасажирського вагона «Україна-2» стала черговим кроком вітчизняних машинобудівників і залізничників до європейських стандартів. Як відомо, саме на згаданому підприємстві «склепали» перший український пасажирський вагон. Саме з таких вагонів три роки тому сформували «Столичний експрес», що започаткував швидкісне сполучення між Києвом і Харковом, а потім і на інших ділянках залізниці.
Однак ні для кого не таємниця: те, що в Україні називається швидкісним залізничним рухом, насправді таким не є. Принаймні за європейськими мірками. Водночас завдяки так званим безлюльковим візкам (у минулому році їх визнали кращим винаходом у галузі транспорту) новий вагон «Україна-2» з дисковими гальмами дозволить розвивати маршрутну швидкість до 160, з магніторейковими — до 200 кілометрів за годину. А це практично удвічі (!) швидше, ніж «летить» зараз той-таки «Столичний експрес». При цьому забезпечується ледь не ідеальна плавність руху і комфорт для пасажирів під час перебування в дорозі.
Міністру транспорту Георгiю Кірпі, котрий також прибув на презентацію, дітище концерну сподобалося. Тож після того, як «Україна»-2» пройде належні випробування (дорожні «іспити» дослідного зразка триватимуть до листопада), Укрзалізниця замовить на підприємстві одразу 10 таких вагонів.
Чи зможуть вони найближчим часом показати себе у ділі, продемонструвати швидкісні можливості? Георгiй Кірпа упевнений: так, зможуть. Адже після втілення в життя за два роки масштабного проекту спорудження у столиці нового Дарницького залізничного вокзалу, мосту через Дніпро та введення в дію залізничної лінії маршрутною швидкістю до 200 кілометрів за годину (спершу в напрямку Київ — Полтава — Харків, а потім — до Луганська, Дніпропетровська, Сімферополя) саме нові крюківські сталеві «коники» стануть не менш популярними, ніж ті, яких запрягають сьогодні у «Столичний експрес».