Тетяна Гнєдаш: Сюжетна схема «попелюшки» — найпродуктивніша

13.08.2010
Тетяна Гнєдаш: Сюжетна схема «попелюшки» — найпродуктивніша

Тетяна Гнєдаш.

Серед вітчизняних загальнонаціональних телеканалів ТРК «Україна» за динамікою розвитку впевнено тримається попереду всіх. Новою сходинкою у розвитку телересурсу Ріната Ахметова у минулому сезоні стало власне виробництво серіалів. Навесні глядачі вже бачили «Попелюшку з причепом» — адаптацію іспанського формату компанії IMAGINA, що в оригіналі мав назву «Аїда». Серед осінніх прем’єр — ще два серіали власного виробництва. Про них ми говоримо з головним продюсером ТРК «Україна», сценаристкою Тетяною Гнєдаш.

 

— Пані Тетяно, телеканал «Україна» у новому сезоні презентує глядачам уже другий серіал власного виробництва — «Маруся». Це означає, що експеримент із першим — «Попелюшкою з причепом» — був вдалим? Ви задоволені рейтингами?

— Канал «Україна» запустив власне виробництво, і серіали — це невід’ємна і стратегічно важлива його частина. Рейтинги першого сезону «Попелюшки» були нижчими, ніж ми очікували, тож був зроблений ґрунтовний аналіз, і виробництво цього комедійного серіалу планується продовжити. «Маруся» — класична мелодрама, неймовірно пристрасна історія кохання. Перший сезон — 80 серій, вже майже відзнятий, зараз триває процес пост–продакшену.

— Що було первинним у роботі над «Марусею»: домовленості про спільну роботу ТРК «Україна» з російською кінокомпанією «Ру медіа» чи сценарій, у якому головна героїня — з Краснодарського краю, і події відбуваються в основному в Москві?

— Первинною була необхідність створення якісного контенту для ефіру. Головну героїню звуть Марія Руденко, вона мешкає на Кубані і, як усі її односельці, любить співати українські пісні. Компанія «Ру медіа» брала участь у жорсткому тендері. Вони перемогли тому, що запропонували нам кращі умови за співвідношенням ціна—якість. Події серіалу відбуваються переважно на Кубані, а також у Криму та Москві.

— Чи може статися так, що події третього серіалу власного виробництва «України» будуть відбуватися уже в Україні? Чи вітчизняним каналам не вигідно знімати серіали, які не орієнтовані на російський ринок? Хоча «інтерівські» «Свати» змогли успішно пробитися.

— Третій серіал власного виробництва з’явиться в ефірі вже цієї осені. Це ситком. Вісім серій розповідають про пригоди дружної родини, що мешкає в невеликому і дуже типовому українському місті. Серіалом уже зацікавився російський телевізійний ринок. Власне, без орієнтації на подальший продаж продукції на російські телеканали та інші території комерційне кіновиробництво не має сенсу.

— Чому у свої серіали ТРК «Україна» залучає мало вітчизняних акторів?

— Акторська команда «Попелюшки з причепом» наполовину складається з громадян України. У «Марусі» низку центральних ролей виконують українці. Ситком має змішаний акторський склад: українці, поляки, росіяни. У комерційному кіновиробництві існують поняття «добрий актор» і «поганий актор». І не існує жодних преференцій за національною ознакою. У протилежному випадку — це політика, яку я не сприймаю. Мені байдуже, якою мовою звучатиме слово «повага», головне — аби воно звучало.

— Історією сучасної Попелюшки називали ваш фільм «Доярка з Хацапетівки», минулого сезону була Попелюшка — Аіда, Маруся — теж подібний образ. Це просто тематичний збіг чи переконання, що глядачеві не вистачає фільмів, в яких живе надія на перетворення кожної жінки у принцесу? Чи ТРК «Україна» поступово готує контент для жіночого каналу, який планує запустити?

— У світі не існує цікавішої теми, аніж людські стосунки, особливо стосунки між чоловіками та жінками. Все інше — похідне. Жіночий канал, чоловічий чи сімейний — по суті, не велика різниця: скрізь найбільшим попитом користуються розповіді про стосунки з тією лише різницею, в якому жанрі відбудеться ця розповідь. Трансляція футбольного матчу, це, власне, також демонстрація стосунків, і дуже пристрасних.

Як сценарист можу стверджувати, що сюжетна схема «попелюшки» є найпродуктивнішою, бо вже більше тисячі років акумулює в собі повагу до жіночої статі. Цікаво спостерігати, як із часом сучасні міжстатеві кордони стають майже не помітними. Нещодавно я прочитала талановитий сценарій про «попелюшок» чоловічого роду. Це хвилююча історія боксерів, які проходять шлях складних випробувань та перетворюються у принців — переможців: приголомшливий результат. Тож уже цієї осені наші глядачі зможуть побачити це на власні очі у проекті «Ти — чемпіон». А питання щодо запуску тематичних каналів краще адресувати генеральному директору компанії Вальдемару Дзікі.

  • Сашко Лірник: Казку пропускаю через себе...

    Хто не знає Сашка Лірника? Виявляється, є такі. Та з кожним новим днем незнайків стає все менше: то книга з Лірниковими казками до рук потрапить, то диск хтось перепише й дасть послухати, то на телебаченні Лірникову вечірню казочку тато з мамою увімкнуть. Казкар постійно спілкується з читачами, слухачами й глядачами, їздить з волонтерською місією на Донбас, а також за кордон, до українців діаспори. >>

  • Розкадровані мандри

    Професійна мандрівниця Ольга Котлицька цього тижня у Києві збирає друзів, щоб нагадати: телепроекту про подорожі, автором і ведучою якого вона є, уже 20. Спочатку був «На перший погляд», потім він трансформувався у «Не перший погляд». >>

  • Сміятися з леді-боса

    Навіть якщо комедії не ваш улюблений кіножанр, варто подивитися на неперевершений талант однієї з найсмішніших сучасних коміків — американської акторки Меліси Маккарті у новій стрічці «Леді бос», що цього тижня виходить у прокат в Україні. >>

  • «За мною там Непал, Гімалаї сумують»

    Телеведучий Дмитро Комаров на каналі «1+1» показав Камбоджу, Індію, Кубу, Болівію та інші країни такими, як ніхто не здогадувався. Він «вивертає» світ і показує його з вражаючих сторін. У кабінеті Дмитра в офісі «Плюсів», де ми ведемо розмову, ніби зібрані шматочки екзотичних країн, у деталях. >>

  • У новинах немає змоги «погратися»

    Упродовж останніх років вибагливі телеглядачі, які цінують свій час, усе частіше відмовляються від перегляду ефірів так званих великих каналів, де навіть у новиннєвих блоках орієнтуються на «інформацію розваг» — інфотеймент. >>

  • Провокатори з мікрофонами

    У Донецьк прибула група з 20 представників російських ЗМІ, перед якими поставлено завдання «фіксації обстрілів мирного населення українськими військовими», а також «консультацій» з організації провокацій, — повідомили в групі «Інформаційний спротив». >>