— Пані Тетяно, телеканал «Україна» у новому сезоні презентує глядачам уже другий серіал власного виробництва — «Маруся». Це означає, що експеримент із першим — «Попелюшкою з причепом» — був вдалим? Ви задоволені рейтингами?
— Канал «Україна» запустив власне виробництво, і серіали — це невід’ємна і стратегічно важлива його частина. Рейтинги першого сезону «Попелюшки» були нижчими, ніж ми очікували, тож був зроблений ґрунтовний аналіз, і виробництво цього комедійного серіалу планується продовжити. «Маруся» — класична мелодрама, неймовірно пристрасна історія кохання. Перший сезон — 80 серій, вже майже відзнятий, зараз триває процес пост–продакшену.
— Що було первинним у роботі над «Марусею»: домовленості про спільну роботу ТРК «Україна» з російською кінокомпанією «Ру медіа» чи сценарій, у якому головна героїня — з Краснодарського краю, і події відбуваються в основному в Москві?
— Первинною була необхідність створення якісного контенту для ефіру. Головну героїню звуть Марія Руденко, вона мешкає на Кубані і, як усі її односельці, любить співати українські пісні. Компанія «Ру медіа» брала участь у жорсткому тендері. Вони перемогли тому, що запропонували нам кращі умови за співвідношенням ціна—якість. Події серіалу відбуваються переважно на Кубані, а також у Криму та Москві.
— Чи може статися так, що події третього серіалу власного виробництва «України» будуть відбуватися уже в Україні? Чи вітчизняним каналам не вигідно знімати серіали, які не орієнтовані на російський ринок? Хоча «інтерівські» «Свати» змогли успішно пробитися.
— Третій серіал власного виробництва з’явиться в ефірі вже цієї осені. Це ситком. Вісім серій розповідають про пригоди дружної родини, що мешкає в невеликому і дуже типовому українському місті. Серіалом уже зацікавився російський телевізійний ринок. Власне, без орієнтації на подальший продаж продукції на російські телеканали та інші території комерційне кіновиробництво не має сенсу.
— Чому у свої серіали ТРК «Україна» залучає мало вітчизняних акторів?
— Акторська команда «Попелюшки з причепом» наполовину складається з громадян України. У «Марусі» низку центральних ролей виконують українці. Ситком має змішаний акторський склад: українці, поляки, росіяни. У комерційному кіновиробництві існують поняття «добрий актор» і «поганий актор». І не існує жодних преференцій за національною ознакою. У протилежному випадку — це політика, яку я не сприймаю. Мені байдуже, якою мовою звучатиме слово «повага», головне — аби воно звучало.
— Історією сучасної Попелюшки називали ваш фільм «Доярка з Хацапетівки», минулого сезону була Попелюшка — Аіда, Маруся — теж подібний образ. Це просто тематичний збіг чи переконання, що глядачеві не вистачає фільмів, в яких живе надія на перетворення кожної жінки у принцесу? Чи ТРК «Україна» поступово готує контент для жіночого каналу, який планує запустити?
— У світі не існує цікавішої теми, аніж людські стосунки, особливо стосунки між чоловіками та жінками. Все інше — похідне. Жіночий канал, чоловічий чи сімейний — по суті, не велика різниця: скрізь найбільшим попитом користуються розповіді про стосунки з тією лише різницею, в якому жанрі відбудеться ця розповідь. Трансляція футбольного матчу, це, власне, також демонстрація стосунків, і дуже пристрасних.
Як сценарист можу стверджувати, що сюжетна схема «попелюшки» є найпродуктивнішою, бо вже більше тисячі років акумулює в собі повагу до жіночої статі. Цікаво спостерігати, як із часом сучасні міжстатеві кордони стають майже не помітними. Нещодавно я прочитала талановитий сценарій про «попелюшок» чоловічого роду. Це хвилююча історія боксерів, які проходять шлях складних випробувань та перетворюються у принців — переможців: приголомшливий результат. Тож уже цієї осені наші глядачі зможуть побачити це на власні очі у проекті «Ти — чемпіон». А питання щодо запуску тематичних каналів краще адресувати генеральному директору компанії Вальдемару Дзікі.