Навігація, неминучістю відтермінування якої так довго лякали дачників Запоріжжя, все-таки розпочалася. Попри низку і досі не врегульованих «нюансів» у стосунках між владою і річковиками, міська рада таки відшукала кошти, аби розрахуватися з річковим портом за перевезення пільговиків упродовж минулого року.
Минулих вихідних міський голова Євген Карташов особисто відстежував відправлення людей першими рейсами. Плавзасоби задіяно на семи маршрутах (шести приміських і одному внутрішньому), між Павло-Кічкас і Підпорожнянкою. Розклад руху і вартість проїзду, від гривні до трьох, лишилися минулорічними, інформувала ЗМІ начальник відділу міськуправління транспорту і зв'язку Зоя Риженьких. А міський голова оприлюднив приємну для дачників новину: з 1 по 10 травня всі запоріжці користуватимуться катерами на дачних маршрутах безкоштовно. Для цього, сказав пан Карташов, із міського бюджету буде виділено 80 тисяч гривень. Відповідне розпорядження вже підписано.
З'явилися і «непланові» негаразди. Складно городянам добиратися до річкового порту. Пенсіонери скаржилися меру на автоперевізників, котрі відмовлялися перевозити їх безкоштовно. Бракувало в ранкову годину пік й автобусів великої місткості. Лише надвечір, коли близько 600 дачників поверталися до міста, заступник міського голови Валерій Черкаска задіяв додаткові транспортні одиниці, і проблему було мінімізовано. Однак не знято. Тому на скликаній прес-конференції мас-медійникам повідомили, що до порту буквально днями буде прокладено додаткову, вулицею Леонова, тролейбусну лінію. Дві нові машини вже доставили з Дніпропетровська, ще декілька місто одержить напередодні свят.
Минулих вихідних здійснили перші запливи Дніпром і прогулянкові теплоходи. Вартість річкового променаду — від восьми до п'ятнадцяти гривень.
* * *
Наступного після відкриття річкової навігації дня настрій пасажирів було зіпсовано. Однак не річковиками, а залізничниками: у приміських потягах проїзд подорожчав у середньому на 30 відсотків (мало втішає, що не змінилася вартість квитка на відстань понад п'ятдесят кілометрів — майже всі дачі розташовані ближче). Таку «оптимізацію» тарифів начальник пасажирського сектору Запорізької дирекції Придніпровської залізниці Олексій Антошкін мотивує потребою «підрівняти ціну квитків у Придніпров'ї», а також зменшити збитковість приміських перевезень. Тільки минулоріч запорізькі електрички «набігали» 31,8 мільйона «в мінус». Якщо врахувати кількаразове подорожчання кіловата, то квитки подорожчали б у шість разів!