Польща дедалі гучніше висловлює невдоволення тим, що Росія затягує розслідування авіакатастрофи під Смоленськом, у якій 10 квітня загинули 96 високопоставлених поляків, включно з президентом країни Лехом Качинським та його дружиною Марією. Як повідомляє польська «Газета виборча», тепер претензії до російського слідства має не лише брат загиблого, лідер опозиційної партії «Право і справедливість» Ярослав Качинський, а й лояльний до Москви прем’єр–міністр Польщі Дональд Туск. Він стверджує, що зараз, на завершальній стадії розслідування, співпраця з московським Міждержавним авіаційним комітетом (МАК) «іще гірша, ніж на початку».
За словами Туска, Варшава досі не отримала від російської сторони пов’язані з катастрофою документи. Соратник і однопартієць новообраного президента Польщі Броніслава Коморовського досить різко закликав Москву «передати точну інформацію», отриману під час слідства й вивчення місця падіння президентського Ту–154 під Смоленськом. «Якщо таку інформацію не буде надано, я чекатиму від російської сторони пояснень: з якої причини вона досі не може передати нам документи».
Як пише «Газета виборча» (видання, яке симпатизує правлячій партії Туска і Коморовського «Громадянська платформа»), польські слідчі безуспішно намагаються домогтися від Москви передачі відомостей про технічне оснащення і стан аеропорту в Смоленську, поведінку російських авіадиспетчерів, дані про переговори між ними про закриття аеропорту в умовах туману і спрямування літака на запасний аеродром. Зокрема, у Варшаві намагаються з’ясувати, чи дали диспетчери дозвіл на посадку й наскільки чіткими взагалі були їхні інструкції екіпажу президентського борту.
За дорученням прем’єра Туску голова держкомісії Польщі з розслідування цієї авіакатастрофи Едмунд Кліх надіслав до Москви «суворого листа», в якому вимагає надати всю необхідну інформацію, «дотримуючись відвертості і пошани до принципів співпраці». Від голови МАК Тетяни Анодіної, якій було адресовано цю петицію, станом на вчора офіційної реакції не надходило.
Нагадаємо, у попередньому звіті МАК винними в катастрофі президентського літака опосередковано назвав пілотів, однак розслідування триває й досі.