Є каліграфія, немає почерку?

01.07.2010

Щорічний конкурс молодих дизайнерів одягу «Сезони моди — погляд у майбутнє» у рамках Holiday Fashion Week — це данина мистецтву для мистецтва. Заради 17 колекцій «майбутнього української моди» в Одесу спеціально приїхали метри цієї моди, члени журі — Лілія Пустовіт, Ірина Каравай, дизайнерський дует Земськова—Ворожбит, а Олексій Залевський заснував іменну премію і 1000 у.о. віддав Валерії Шафігуліній із Павлограда з умовою створення колекції в рамках проекту «Нові імена» на UFW.

На 11–му за рахунком конкурсі публіка спостерігала дивний парадокс: серед робіт конкурсантів практично не було школярських вправ окремо з конструювання, колористики, декору, як раніше. Практично всі представлені колекції — це цілісні образи, в яких пропорції, об’єми, кольори, тренди, моделювання, як у вправних, досвідчених фахівців. Ба більше — молоді дизайнери не забули про сумки, аксесуари, головні убори. Більшість колекцій засвідчила уважне вивчення класики світових брендів і знайомство з останніми колекціями модних Домів, тільки ця рівність, стрункість, трендовість, «крутість» у сумі давала «колективне несвідоме», стираючи грані індивідуальності. Важко запам’ятати, кому належить той чи інший кокон, об’ємні багатошарові спідниці й акцентовані, гіпертрофовані «плечі», натомість чітко видно почерк Мартіна Марджели, Ріка Оуенса, Гуччі, Рей Кавакубо. Голова журі Лілія Пустовіт каже, що рівень цьогорічних учасників конкурсу дуже виріс, «нам практично нічому їх вчити, це інше покоління, яке по–іншому сприймає моду, правильно, грамотно. Наші стосунки відбуваються на іншому рівні — розмов, обміну думок».

Загальний доволі похмурий колорит розбивала колекція «Пташечки» студентки 6–го курсу Київського інституту декоративно–прикладного мистецтва і дизайну імені Бойчука Олени Левченко — її базовий білий доповнювали сірий, синій, рожевий кольори. За допомогою декоративного прийому з трохи кубічними пташками Олена розбила силует на фрагменти, зробила милі поєднання — піджак із краваткою і крилами, сукня з жилеткою. Прямі лінії, чисті кольори і самобутні пташки залишилися в пам’яті. Просту і чисту колекцію зробила киянка Ольга Тимкова–Ляховська: монохромні сукні А–силуету доповнені двоколірними колготками, а коли «закладки» складок відкриваються, бачимо яскравий принт. Будь–яка дівчина — як книга, каже Ольга, гортаєш сторінки і знаходиш нові малюнки. Чудове чоловіче пальто силуету «знак оклику» з великими бортами донизу впало в око в колекції Ганни Хитрої «Пішов у бомжі», у даному випадку концепція дала свободу крою. Футболки з маленькими комірцями, сорочки з принтами розкладеної картонної коробки, газети, фактури дерева в поєднанні з шортами–велосипедками дали дуже хороші образи. Ексцентричні чоловіки з колекції Ярослави–Марії Хоменко родом із Латинської Америки, поєднання стилю мілітарі з рюшами, оборками і шифоном дає нестандартний результат. Євген Грицфельдт фантазував на тему ланчу у великому місті, і в результаті сукня–яйце і трикотажні брюки в «глазунью» переконали модників у необхідності здорового харчування. Маша Рева, надивившись анатомічних атласів, замовила принти з підручника анатомії і побудувала колекцію за законами будови людини. Її верхній одяг — архітектурний, але справляє враження м’якості, нашарування елементів нагадує то шкіру, то з’єднувальні тканини, то капіляри і вени. За хорошу розробку теми випускниця КНУДТ, яка вже продається в київському магазині «Пюре», отримала гран–прі та стипендію від Олени Франчук для проходження стажування у школі дизайну Central Saint Martins College of Art & Design. Друге місце і грант від мецената конкурсу Антоніни Холодової на розвиток власного бізнесу чи створення наступної дизайнерської колекції отримала Валерія Печена за цікаву колекцію в дусі біодизайну, в якому зелені, ніби мохові пальта–клумби і жилетки, що перекроюють фігуру, добре поєднані з фіолетовими акцентами. Львів’янка Олеся Гринь із третьою премією поїде в Москву на конкурс «Русский силуэт» — її колекція «Та, що змерзла на вітрі», багатошарова, з поєднанням грубої «шинельної» вовни і легких шифонів, прямих ліній і летючих фактур, повинна завоювати журі хорошим кроєм і вмілим використанням ахроматичної гамми.

Молоді професіонали навчилися працювати з холодною головою, залишилось попрацювати над відбитками пальців, вони, як відомо, не повторюються...

  • Мода як демонстрація сили

    Починався Тиждень з порогу — навпроти входу в «Мистецький арсенал» куратор проекту Ukraine Inspired, дизайнер Федір Возіанов представив невелику колекцію casual–речей — футболки та світшоти з патріотичними принтами та написами. >>

  • Без шаблону

    Катя Возіанова — засновниця ательє Indposhiv, донька дизайнера Федора Возіанова — маже п’ять рокiв тому знайшла вільну нішу: чоловічі костюми на замовлення. Нудне радянське слово «індпошив» написала латиницею і взялася до роботи. Це тільки на перший погляд здається, що Brioni та Ermenegildo Zegna задовольнили потребу багатих чоловіків у пристойних ко­стюмах, а торгова марка «Михаїл Воронін» — не дуже багатих. >>

  • Ох ти ж і сукня!..

    Український тиждень моди, що проходив iз 9 по 13 жовтня, дав відчуття, що країна перебуває напередодні створення повноцінної fashion–індустрії. Є UFW — з традиціями, патріотизмом, професіоналізмом. Є нібито альтернативні модні Дні — проект маргінальний, проте амбіційний. Є Львівський fashion week, і в ці дні вперше пройдуть «кучні» покази в Харкові. >>

  • Скрипка вчить, як одяг шить

    Олега Скрипку в нас просто люблять. Здається, саме тому поява його в підсумковому дефіле на подіумі Українського тижня моди викликала шквал овацій. У кулуарах після закінчення першого дня Тижня, в якому Скрипка дебютував як дизайнер, більше критикували його колекцію, ніж захоплювалися. >>

  • Пішов 33–й Тиждень...

    33–й український тиждень моди наповнений ефектними заходами і медійними обличчями. 12 жовтня на подіум UFW вийдуть 12 телеведучих групи каналів «1+1» у вбранні від українських дизайнерів — і Лідія Таран, і Алла Мазур, і Данило Грачов, і Руслан Сєнєчкін, і Юлія Бориско, і Василіса Фролова. >>