Каблуки по–англійськи
Відтак три дні в залі панує вакханалія і еклектика, і дами в Cavalli, Dolce&Gabbana, Prada, буває, з цікавістю спостерігають за «сирітським» мінімалізмом на подіумі, суто ідейними концептами, а буває, й за банальним мас–маркетом. Але разом спостерігачі на диванах і кріслах Baxter із написами на спинках «король» і «королева» й об’єкти їх спостереження складаються в яскравий, крикливий колаж у променях призахідного сонця, що висить над скляним склепінням концерт–холу.
В Одесі моду люблять, щороку ти бачиш усе більше місцевих журналів про моду з хорошою поліграфією і цікавим стайлінгом, тут модно влаштовувати вечірки молодих дизайнерів, тут є бажання вирощувати своїх «диктаторів». Ось одеситка Олена Савченко, випускниця італійської і британської шкіл моди — Istituto Marangoni і London Colege of Fashion, University of the Arts, стажувалася у Кароліни Грос, яка входить у 20 найкращих взуттєвиків королівської сім’ї Англії, в Concept store Jardin представила колекцію взуття «Райські птахи» під трендом Ivlisa. Це дивакуваті пари на вигнутих товстих підборах (англійська колодка) з верхом арт–об’єктів. Олена показує нам металеві клітки — вони замість традиційних коробок для взуття: «Коли жінка купує дорогу пару, їй приємно буде отримати взуття в такій клітці — вона незвично виглядатиме в гардеробній». До черевиків і клітки додається паспорт взуття, брелок і торбинки для зберігання і перевезення пари, як у найкращих модних домах. Перша колекція складається зі 100 пар, і вона заявлена у двох бутіках — одеському і донецькому. Бутіки Jardin і «Огонек» першого дня провели денне еко–party «Посиденьки в саду» — з черешнями, органічними стравами, дрес–кодом у натуральних кольорах і презентацією другої лінії Лілії Пустовіт L.P. by Poustovit, яка продаватиметься в «Огоньку» поруч із одягом модного російського дизайнера, протеже Романа Абрамовича Дениса Сімачова.
Мінімалізм із фольком
Саша Каневський і Ксенія Марченко, які, об’єднавшись із Лідою Петровою (колишня Сарабанда на М1), відкрили в Києві шоу–рум «Восход Восход», показали на HFW, напевне, найідейніші колекції. Крім дивовижної дівочої чистоти, які несли образи X’U, її футболки, сукні–футболки, туніки зроблені таким чином, що збоку, ззаду і спереду мають різний вигляд і форму — наприклад, чистий силует спереду і «безформна» спинка. Трикотаж, шовк, шифон, поєднання прозорої і щільної фактур, мінімалізм, особливий крій роблять прості речі від X’U абсолютно впізнаваними. Як декор Марченко вибрала вишивку «стеблом» — на її одязі вишиті традиційні українські замовляння–обереги. Саша Каневський, лауреат премії Best Fashion Award «Відкриття року», знову переконав публіку в авангардності своїх позицій: його круїзна колекція далека від традиційного шику — інтелектуальний мінімалізм, нюанси в деталях, вільний силует для активного відпочинку. Головний акцент колекції на формі горловини — середина між квадратним сарафанним вирізом і V–подібним, причому як для жіночих, так і для чоловічих моделей, поєднання білого, сірого і тілесного кольорів в одній моделі плюс шорти, «велосипедки», трикотажні «трєніки», футболки зі зворушливими крильцями на спині — приглушений романтизм. Цікаво дебютувала на HFW студентка другого курсу Одеського художнього училища імені Грекова (факультет живопису) Анна Октябрь. Її колекція «Біоніка» спрямована на досягнення гармонії між людиною і природою — Анна показала оригінальні майки, жилети з фігурними вирізами, сукні ручного плетіння з асиметричними «дірками», лляні жаті брюки з заниженою матнею, скроєні по косій сукні з опущеною проймою, всі ці моделі в природних кольорах — сірий, бежевий, гірчичний, коричневий. Помітно виділялася серед інших колекція Віталія Павлишина, яка «експлуатувала» спортивний тренд — короткі «тенісні» спідниці, вільні футболки, трикотажні двоколірні купальники з шортами, спортивні сукні, поєднання сірого з голубим, бежевим, білим, гірчичним, локальний брудно–рожевий колір давало ефект припорошеного літнього дня в тіні платанів. Літні куртки–бомбери із тонкої, аж прозорої бавовни, прямі міні–сукні із розрізами по боках від Павла Баклагіна і стильні чоловічі безрукавки з трикотажу, бавовни від сестер Малініних теж знадобилися б у круїзній валізі.
На кожній футболці — сонце
Олеся Теліженко дошила свою весняно–літню колекцію жіночими моделями (навесні вона захопилася своїм дебютом у чоловічому одязі, тому мало уваги приділила жінкам) і розвинула «картату» тему — шорти, комбінезони, майки, блузи без рукавів, сарафани — облямовані білим або в поєднанні з дрібним квітковим малюнком, демократично і в трендах. Жінкам у круїзі не обійтися без сукні — Лариса Лобанова, Анна Бублик, Олена Даць, Тетяна Земськова й Олена Ворожбит, Юлія Айсіна представили сукні на будь–який смак, від гламуру–гламуру до скромної елегантності буржуазії. Доповнити сукню капелюшком від Марти Холод — яка створила безліч знаменитих головних уборів і регулярно «оновлює» голову ведучої «Світського життя» Каті Осадчої — не так просто, бо крислаті, яскраві, з тропічними квітами, або схожі на гігантські рисові чіпси капелюшки самодостатні, і щоб поєднати їх з одягом — потрібен консиліум стилістів.
Слідом за соціальним шоу Олени Франчук в Одесі теж відбулося соціальне фешн–шоу: відома одеська дизайнерка Лариса Лобанова в рамках проекту «Діти — дітям» створила колекцію дитячого одягу з принтами дитячих малюнків (у конкурсі брали участь діти від 3 до 14 років), а гроші від її продажу перераховує для лікування хворих дітей. На операцію одній дівчинці благодійники вже назбирали. Саме шоу було і мистецьким, і зворушливим — історію хворої дівчинки розповіли за допомогою малюнків піском, а в дефіле брала участь одна неповносправна дитина.
…Сподіватися на те, що мода стане людянішою, — утопія, але, врешті–решт, усе вирішують люди...