«Протестний рок і лірична музика — з одного поля ягоди»
— Окрім своїх так званих неокласичних програм, «Ревенко Бенд» має ще й інший вимір — роковий. Однак, пропонуючи слухачам рок–пісні відомого естета і віртуоза Ревенка, чи не ризикуєте ви втратити вже напрацьований роками заслужений статус кращих неоромантиків країни?
— Раніше, коли мені було 12, я без зупину писав і грав різноманітні рок–пісні й узагалі обожнював рок–музику. Але не будь–яку, а ту, яка торкалася серця і несла якісь прогресивні ідеї.Значна присутність у нашому творчому житті красивої інструментальної музики зовсім не означає, що для нас є чужою або неорганічною власне рок–музика. Для мене, якщо порівнювати неокласику і рок, це як дві сторони однієї медалі, два різних стани душі. От чого я справді не сприймаю — це так званого рокапопсу, коли музиканти лише мають рокерську зовнішність, за якою — порожнеча та невдала імітація буремних почуттів. Це обман і зрада ідейних засад, адже рок — це насамперед потужні ідеї і небайдужі серця. Справжній рок — це музика, що не хоче миритися із несправедливістю у світі. Сьогодні я, так би мовити, реанімую самого себе 20–річного, піднімаю свої тексти, написані 12—15 років тому... А наша фірмова акустична неокласика нікуди не подінеться, оскільки це просто інший бік тієї ж медалі...
— Зовсім недавно було анонсовано прем’єру документального фільму про «Ревенко Бенд». Чи не так?
— Цей фільм якраз про різні грані творчості нашої команди. Має назву «Культурний опір Олексія Ревенка». І в контексті розмов про сучасне музичне мистецтво журналіст задає таке запитання: «Як ти можеш поєднувати суто рокерську традицію і красиву ліричну музику?». Я відповідаю: «Коріння справжньої альтернативної і класичної музики — ідентичне насправді». Чому? Усе дуже просто, оскільки обидва жанри, розведені у часі, є точним відображенням людської підсвідомості, яка залишається з плином часу майже незмінною. Я б навіть сказав, що будь–яка музика — це зброя нашої підсвідомості. Протестний рок, класика і красива лірична музика — це одного поля ягоди... Однак є ще інше поле музики, завдання якої — задурманювати мозок людини. Це — попса, якій я, зокрема, постійно опоную. Одне слово — я переконаний, що лірична інструментальна музика і рок завжди природно поєднуються.
«Серце Краси» — крапка у серії неокласичних дисків»
— «Ревенко Бенд» мають сьогодні у своєму доробку цілих п’ять альбомів вишуканої інструментальної музики. І у кожному з них ти експериментував не тільки із звучанням, а й з...епохами. Це ти робив свідомо?
— Я багато думав про те, що у XVII столітті в людини були, за великим рахунком, ті ж самі ментальні проблеми, що й зараз — у XXI. Хто нині пам’ятає, як звали можновладців–сучасників в епоху Моцарта, Паганіні, Баха? Тому я люблю стверджувати, що той самий Кучма та інші жили в епоху Олега Скрипки, Сергія Кузьминського, Андрія Середи. Путін і Медведєв керували Росією в епоху Солженіцина та Юрія Шевчука... Ось які історичні акценти вважаю справжніми.
— Чув, що ваш найновіший альбом «Серце Краси» невдовзі буде видано...
— Якось я відчув, що нам потрібен ще один альбом, який став би яскравою крапкою наприкінці серії неокласичних дисків. «Серце Краси» завершує композиція «Україна», якою, скажу чесно, я пишаюся. Не лише тому, що люблю Батьківщину, а й тому, що відчуваю велику відповідальність у тому, якими саме фарбами–звуками напишу її портрет і наскільки він буде свіжим і переконливим. На диску — 15 композицій. Над ними працювали Дмитро Кірнос (фортепіано), Катерина Сидоренко (бандура), Сергій Хоменко (мандоліна), Олексій Смирнов (флейта, саксофон), Віктор Андрійченко (скрипка) та я — Олексій Ревенко (акустична гітара). Серед найкращих треків я би відзначив уже згадану «Україну», «Серце Краси», «Дощ у Петербурзі», «Усмішку моєї дівчинки», яку я присвятив своїй 8–річній донечці. Щодо моїх нинішніх музикантів зазначу, що це саме той склад, про який я мріяв з 2001–го, відтоді, як розпочалася історія «Ревенко Бенду». Щодо альбому «Серце Краси» хочу сказати, що у ньому нам вдалося розкрити свою колективну душу найповніше, тому думаю, цей реліз — найкращий...