Виявляється, година паркування в центрі столиці має коштувати 17 копійок замість 10 гривень. Принаймні в цьому запевняє голова «Комітету прямої дії» Дмитро Гнап. Його громадська організація нещодавно провела моніторинг комунального підприємства «Київтранспарксервіс» і дійшла висновку, що діяльність цієї організації незаконна.
«Насправді вартість усіх послуг, які буцімто надає «Київтранспарксервіс», уже включено в інші податки, такі як «дорожний збір», наприклад. Тож наступного разу ви можете просто запропонувати паркувальнику 17 копійок місцевого збору за паркування і не більше. Решта суми, що сплачується буцімто за послуги «Київтранспарксервісу», насправді — грабіж», — сказав заслужений юрист України Віктор Щербаков. Крім того, за його словами, жодна з парковок у місті не оформлена належним чином, більшість суперечить чинним правилам дорожнього руху, земельному кодексу та закону про права споживача.
Про численні порушення законодавства в роботі цього КП свідчить і рішення Державної інспекції з контролю за цінами. Торік після перевірки ця організація оштрафувала «Київтранспарксервіс» на 43 мільйони 588 тисяч гривень. Половина цієї суми — прибутки, що паркувальники одержали незаконно, решта — штраф. Інспекція виявила, що це комунальне підприємство брало плату за послуги, які фактично не виконані: встановлення систем відеоспостереження, обладнання спеціальних майданчиків, оформлення технічної документації тощо. Поки що в самому «Київтранспарксервісі» запевняють, що не знають про це рішення, і штрафу не платять.
Причини, якими «Київтранспарксервіс» обґрунтовує високі тарифи, — це інвестиції у купівлю паркоматів, будівництво підземних паркінгів та облаштування парковок відеокамерами. Зрештою, насправді було закуплено лише 57 паркоматів, щоправда, і ті за гроші бюджету міста. Ціна кожного паркомату — 9 тисяч євро. «Якщо придивитися до цих паркоматів, стає зрозуміло, що це насправді бляшанка та шаховий годинник. Апарат не видає ніяких документів, не під’єднаний до комп’ютерної мережі, не має фіскальної пам’яті. Тож щоб обнулити такий паркомат, треба лише від’єднати його від живлення. За нашими підрахунками, така примітивна конструкція коштує 700—800 доларів. Для порівняння: паркомати, що використовують у Німеччині, значно досконаліші, мають кольоровий тачскрін, видають здачу і коштують при цьому 2500 євро», — сказав Дмитро Гнап. За даними громадської організації, тендер на продаж цих паркоматів виграло ТОВ «Київ Сіті Девелопмент», чий директор пов’язаний із сім’єю Черновецького.