Київська влада, наводячи марафет до Євро–2012, вирішила змінити правила розміщення зовнішньої реклами. Про це нещодавно повідомив заступник голови Київської міської державної адміністрації Ігор Добруцький. Тепер кількість бігбордів у центрі міста та на зелених зонах має зменшитися вдвічі. Але темпи втілення задуму надшвидкими не назвеш. Скорочення і упорядкування планують завершити за два місяці до початку фінальної частини Євро–2012.
«Наразі в столиці надмірна кількість рекламних конструкцій. Це не сприяє поліпшенню стилю міста, не створює гармонії. На жаль, для більшості бізнесменів на першому місці гроші, а не зовнішній вигляд Києва», — сказав Ігор Добруцький під час наради в мерії з операторами провідних рекламних агенцій Києва. До кінця осені посадовці разом із рекламістами мають розробити план упорядкування рекламних об’єктів. «Сьогодні з 27 тисяч конструкцій можна реально вийти на 20. При цьому власники не втратять свого бізнесу, а міський бюджет — надходжень», — сказав пан Добруцький.
Для початку спеціально створена комісія ретельно підрахує кількість легальних та незаконних рекламних конструкцій. По тому їх почнуть поетапно скорочувати. «Під час першого етапу, до 2 червня, кількість рекламних конструкцій у центральних районах столиці повинна зменшитися на 50 відсотків, а у спальних — на 10–20 відсотків», — сказав заступник голови КМДА. У цілому впорядкування має завершитися до 30 травня 2012 року.
Упродовж шести місяців влада міста запровадить мораторій на видачу нової дозвільної документації на розміщення зовнішньої реклами в столиці. Нові дозволи не видаватимуть, а ті, що вже є, тимчасово не подовжуватимуть. Наразі концепцію розроблено лише на 60–70 відсотків, для 78 вулиць та 24 проспектів. Завершити проектування збираються до початку зими.
За словами голови Асоціації зовнішньої реклами Артема Біденка, бізнес підтримує цю ініціативу влади, позаяк ринок зовнішньої реклами в місті справді не впорядковано, а це не на руку нікому: «Реклами в Києві однозначно багато. Наприклад, минулого року через кризу в інших містах кількість носіїв зменшилася в середньому на 500 одиниць. В Києві ж навпаки — з’явилося 1200 нових рекламних носіїв. Насамперед це трапилося завдяки кільком фірмам, що користуються певною адміністративною підтримкою. Саме їм вдалося на пільгових умовах заволодіти 10–15 відсотками рекламних площ у місті, а в центрі їм належить навіть до 40 відсотків зовнішньої реклами».
А Юрій Пісковський, професор міжнародної Академії архітектури, який свого часу обіймав посаду головного столичного архітектора, впевнений, що вся сьогоднішня реклама в Києві заслуговує на повне знищення. «Вона розбиває інформаційний простір, ламає інтелект нації, естетику міста. Я мріяв би взяти шпатель і знести все це», — сказав «УМ» пан Пісковський. Однак, каже архітектор, на поступки бізнесу йти треба, потрібна лише системність. «Те, що зараз діється в Києві, — це хаос. Нема системи, ієрархії, місто безладно захаращене рекламою. Конче необхідно розробити програму, за участі психологів, соціологів, архітекторів тощо, де точно прописати розміщення зовнішньої реклами в місті», — сказав Юрій Пісковський.