Катастрофа літака президента Польщі під Смоленськом змусила лідерів інших держав, у тому числі й України, пильно придивитися до своїх авіапарків. Уже в липні вище керівництво нашої держави пересяде на борт новісінького аеробуса. У Сполучених Штатах Америки завершується дообладнання лайнера «Ейрбас» А–319 усім необхідним для забезпечення безпеки і комфорту українського керівництва під час перельотів. При цьому в Державіаадміністрації переконують, що всі літаки радянського виробництва, зокрема й ті, на яких літає Президент, попри свій поважний (кількадесятерічний) вік, іще не вичерпали технічний ресурс.
«Ми розраховуємо, що всі питання, пов’язані з підготовкою літака, буде вирішено в найкоротший термін — у межах одного–двох місяців», — передає слова першого заступника голови Державіаадміністрації Олексія Овчинникова прес–служба відомства.
Чиновник запевнив, що наявний парк повітряних суден — Іл–61, Іл–62 і два Ту–134 — Державного авіаційного підприємства «Україна» цілком придатні для здійснення авіаперельотів і не становлять жодної небезпеки для своїх високопоставлених пасажирів.
Нагадаємо, раніше віце–прем’єр–міністр Андрій Клюєв заявив про необхідність оновлення авіапарку для вітчизняних високопосадовців. Проте, посилаючись на кризу, чиновник відтермінував вирішення цієї проблеми на кінець 2010 року.
Літак А–319 європейської компанії «Ейрбас», який Україна замовила ще 2007 року, коштував українському бюджету 68 мільйонів доларів США. Вірменія придбала собі такий же, щоправда, не новий (літак до того був в експлуатації чотири роки) всього за 45 мільйонів американської валюти. Середня ціна «базової моделі» цього повітряного судна — стандартний набір обладнання і без розкоші у салоні — становить 55—58 мільйонів доларів, залежно від комплектації. Серед основних плюсів літака: економічність та місткість. Аеробус здатний перевозити до 114 пасажирів (для порівняння, Ту–134 — максимум 96). Водночас вітчизняний Ан–148, маючи схожі з А–319 льотні характеристики, коштує вдвічі дешевше.