Деякі інформагенції з посиланням на авторитетну думку заступника директора Севастопольського інституту біології південних морів Національної академії наук Олександра Болтачова повідомили, що внаслідок аварії корвета «Ізмаїл» біля причалу в Донузлаві на поверхні води утворилась кількакілометрова нафтова плівка. Пляма може призвести до суттєвого забруднення унікального озера, де якраз розпочався нерест ставриди, бичка, кефалі, барабульки тощо. З’ясувати в Олександра Романовича деталі «УМ» не вдалося — його «мобільний» учора був вимкнений.
Однак брак інформації майже повністю «компенсував» заступник начальника державної АзовоЧорноморської екологічної інспекції (Ялта) Микола Масенко. До слова, представники інспекції працюють на місці аварії з першого дня, тобто з 29 березня. «Насправді, — повідомив «УМ» Микола Олексійович, — масна пляма розпливлась на площі 5 тисяч квадратних метрів. Забруднену територію огороджено бонами й оброблено «Барсом» (абсорбентний матеріал). Ці роботи проводили військові моряки і представники фірми, які нещодавно придбали судно. Останні й відповідатимуть за завдані довкіллю збитки, оскільки не забезпечили належних умов зберігання своєї власності. Але ці збитки незначні,бо, за теперішніми методиками, кваліфікуються як «забруднення з берега».
За словами пана Масенка, за два тижні до пригоди екоінспектори перевірили «Ізмаїл» на наявність у ньому паливномастильних матеріалів, що відображено в актах. Тож «горючка» на списаному корветі була відсутня. Забруднення ж озера сталося так званими льяними водами, які утворились під час потрапляння води у відпрацьовані вузли й агрегати судна після його затоплення біля одного з причалів Південної військовоморської бази ВійськовоМорських сил України у селищі Новоозерне. На думку Миколи Масенка, фахівцям і, можливо, правоохоронцям доведеться посушити голову над тим, чому все ж таки «Ізмаїл» пішов на дно. Адже працівники дніпропетровського ТОВ «Метпром», яке придбало корвет позаминулого місяця у військових, до утилізації біля причальної стінки начебто не приступали.
Можливо, знайшлися спритники«металісти», котрі крадькома хотіли поживитись цінними корабельними гвинтами (чи гвинтом), що виготовлені з латуні або бронзи. Внаслідок несанкціонованого «випотрошення», ймовірно, озерна вода потрапила до трюму. Так чи інакше, але дніпропетровцям таки доведеться власним коштом підняти свій металобрухт на поверхню і відбуксирувати до місця безпечної утилізації.
ДОВІДКА «УМ»:
Прикордонний сторожовий корабель (ПСКР) «Ізмаїл» спущений на воду в 1976 році. Через чотири роки увійшов до складу Балаклавської бригади сторожових кораблів КДБ СРСР. У 1992 році «Ізмаїл» офіційно передали ВМС України, де його перекваліфікували у корвет «Чернівці». У 2005 році судну повернули стару назву «Ізмаїл» і того ж року списали. Довжина корабля — 71,2, ширина 10,5, осадка — 3,6 метра.