Комунальні парадокси
Киянам, схоже, таки доведеться платити за «комуналку» «по повній». Про «радісну» звістку — нові тарифи на послуги ЖКГ — проговорився днями перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко на селекторній урядовій нараді. «Ми почнемо процедуру поетапного підвищення тарифів на тепло одразу після закінчення опалювального сезону, з 15 квітня», — цитує Голубченка «Коммєрсант–Україна».
Щоправда, повідомляючи про зміни в тарифуванні, заступник голови КМДА демонстрував чудеса парадоксального мислення. Бо одразу ж прес–служба КМДА процитувала наступну заяву Анатолія Голубченка: підвищення тарифів на тепло наразі не планують — просто повернуть ті ціни, що мали вступити в силу з 1 червня 2009 року. Нагадаємо, минулого літа місцева влада учергове «потішила» киян звісткою про те, що «комуналка» подорожчає в середньому на 50 відсотків. Але встановлення нових тарифів оскаржило багато політичних сил, і Кабмін призупинив їх дію. Місто отримало дотацію, а мер заявив, що Київ протримається на старих тарифах до нинішньої весни. Тепер же термін підписаного між КМДА, НАК «Нафтогаз України» та АЕК «Київенерго» Меморандуму збіг, відтак — готуйте грошики.
Голова постійної комісії Київради з питань ЖКГ та паливно–енергетичного комплексу Юрій Бондар переконує, що підвищення тарифів таки відбудеться — це стосуватиметься як юридичних, так і фізичних осіб. Комунальні підприємства міста вже готують відповідні підрахунки. А саме рішення про підвищення може прийняти як уряд, так і КМДА, навіть без участі Київради.
У «Київенерго», наприклад, переконані, що тарифи на тепло слід підіймати щонайменше удвічі. У тому, що нові ціни на комунальні послуги — на часі, переконує «УМ» і начальник Управління з питань ЖКГ Оболонської адміністрації Києва Галина Пилипенко. За словами Галини Адамівни, нинішні тарифи покривають собівартість лише на 60—70 відсотків. За новим розрахунком, планується 100 відсотків покриття, але без прибутку.
Обґрунтуйте або до суду!
Щоправда, комунальні обрахунки «зі стелі» не влаштовують представників опозиційної фракції Київради. Так, заступник голови фракції Блоку Кличка Наталія Новак заявила, що підвищення тарифів вигідне лише окремим київським чиновникам та компаніям–монополістам і навряд чи покращить якість надання комунальних послуг. «Столична влада взагалі не розуміє такого поняття, як прозора тарифоутворююча політика. Ми спостерігаємо повний хаос у цій сфері. І він триватиме доти, доки Леонід Черновецький сидить у кріслі мера», — говорить депутат. За словами пані Новак, потрібно детально вказати, скільки виробники послуг витрачають на паливо, ремонт обладнання, закупівлю матеріалів і зарплати працівникам, аби кожен киянин знав, за що він платить гроші. «Столичні ж чиновники не бажають озвучувати конкретні цифри. Та вже зараз можна прогнозувати, що підвищення тарифів відбудеться без жодного обґрунтування. Якщо це трапиться, Блок Кличка вимагатиме скасування таких тарифів у судовому порядку», — зазначила Наталія Новак.
За період дії Меморандуму, сповіщає пані Новак, міська влада зобов’язувалася встановити лічильники теплоенергії у кожному будинку, а держава навіть виділила на це гроші. Проте за призначенням ці кошти так і не було використано.
«Маршрутки» хочуть грошей
Столичні «маршрутники» й собі жаліються, що працюють у збиток, і вимагають у міської влади дозвіл на підвищення вартості проїзду — мінімум на 50 копійок. Ще й погрожують, що підуть із ринку. «Ми сподіваємося, що вже на початку квітня питання з підвищенням вирішиться, — цитує «Сєгодня» голову Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталія Реву. — Інакше багато перевізників просто збанкрутує». Уже зараз, якщо вірити пану Віталію, «маршрутники» ледве зводять кінці з кінцями — 12 компаній за останній рік розорилися: запчастини, паливно–мастильні матеріали подорожчали, а тарифи лишилися незмінними. Аби виправити ситуацію, перевізники хочуть, щоб мінімальний квиток у «маршрутці» коштував дві гривні, максимальний — три.
Свої підрахунки перевізники надіслали в КМДА, де питання нових цін поки що вивчають чиновники. Тим часом Антимонопольний комітет зобов’язав столичну владу розібратися з тарифами на проїзд.