Ціновий галоп

01.04.2010
Ціновий галоп

«Маршрутники» запевняють, що працюють у збиток. (Фото Івана ЛЮБИША–КІРДЕЯ.)

Невдовзі киянам доведеться зайвий раз «розкошелитися»: столична влада має намір підвищити комунальні тарифи. Місцеві перевізники й собі не дають спуску гаманцям киян і вимагають дозволу на підвищення вартості проїзду в «маршрутках». Якщо все задумане здійсниться, то вартість холодної, гарячої води й опалення для киян зросте, щонайменше, на 50 відсотків. А проїзд у «маршрутці» «стрибне» до 3 гривень.

 

Комунальні парадокси

Киянам, схоже, таки доведеться платити за «комуналку» «по повній». Про «радісну» звістку — нові тарифи на послуги ЖКГ — проговорився днями перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко на селекторній урядовій нараді. «Ми почнемо процедуру поетапного підвищення тарифів на тепло одразу після закінчення опалювального сезону, з 15 квітня», — цитує Голубченка «Коммєрсант–Україна».

Щоправда, повідомляючи про зміни в тарифуванні, заступник голови КМДА демонстрував чудеса парадоксального мислення. Бо одразу ж прес–служба КМДА процитувала наступну заяву Анатолія Голубченка: підвищення тарифів на тепло наразі не планують — просто повернуть ті ціни, що мали вступити в силу з 1 червня 2009 року. Нагадаємо, минулого літа місцева влада учергове «потішила» киян звісткою про те, що «комуналка» подорожчає в середньому на 50 відсотків. Але встановлення нових тарифів оскаржило багато політичних сил, і Кабмін призупинив їх дію. Місто отримало дотацію, а мер заявив, що Київ протримається на старих тарифах до нинішньої весни. Тепер же термін підписаного між КМДА, НАК «Нафтогаз України» та АЕК «Київенерго» Меморандуму збіг, відтак — готуйте грошики.

Голова постійної комісії Київради з питань ЖКГ та паливно–енергетичного комплексу Юрій Бондар переконує, що підвищення тарифів таки відбудеться — це стосуватиметься як юридичних, так і фізичних осіб. Комунальні підприємства міста вже готують відповідні підрахунки. А саме рішення про підвищення може прийняти як уряд, так і КМДА, навіть без участі Київради.

У «Київенерго», наприклад, переконані, що тарифи на тепло слід підіймати щонайменше удвічі. У тому, що нові ціни на комунальні послуги — на часі, переконує «УМ» і начальник Управління з питань ЖКГ Оболонської адміністрації Києва Галина Пилипенко. За словами Галини Адамівни, нинішні тарифи покривають собівартість лише на 60—70 відсотків. За новим розрахунком, планується 100 відсотків покриття, але без прибутку.

Обґрунтуйте або до суду!

Щоправда, комунальні обрахунки «зі стелі» не влаштовують представників опозиційної фракції Київради. Так, заступник голови фракції Блоку Кличка Наталія Новак заявила, що підвищення тарифів вигідне лише окремим київським чиновникам та компаніям–монополістам і навряд чи покращить якість надання комунальних послуг. «Столична влада взагалі не розуміє такого поняття, як прозора тарифоутворююча політика. Ми спостерігаємо повний хаос у цій сфері. І він триватиме доти, доки Леонід Черновецький сидить у кріслі мера», — говорить депутат. За словами пані Новак, потрібно детально вказати, скільки виробники послуг витрачають на паливо, ремонт обладнання, закупівлю матеріалів і зар­плати працівникам, аби кожен киянин знав, за що він платить гроші. «Столичні ж чиновники не бажають озвучувати конкретні цифри. Та вже зараз можна прогнозувати, що підвищення тарифів відбудеться без жодного обґрунтування. Якщо це трапиться, Блок Кличка вимагатиме скасування таких тарифів у судовому порядку», — зазначила Наталія Новак.

За період дії Меморандуму, сповіщає пані Новак, міська влада зобов’язувалася встановити лічильники теплоенергії у кожному будинку, а держава навіть виділила на це гроші. Проте за призначенням ці кошти так і не було використано.

«Маршрутки» хочуть грошей

Столичні «маршрутники» й собі жаліються, що працюють у збиток, і вимагають у міської влади дозвіл на підвищення вартості проїзду — мінімум на 50 копійок. Ще й погрожують, що підуть із ринку. «Ми сподіваємося, що вже на початку квітня питання з підвищенням вирішиться, — цитує «Сєгодня» голову Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталія Реву. — Інакше багато перевізників просто збанкрутує». Уже зараз, якщо вірити пану Віталію, «маршрутники» ледве зводять кінці з кінцями — 12 компаній за останній рік розорилися: запчастини, паливно–мастильні матеріали подорожчали, а тарифи лишилися незмінними. Аби виправити ситуацію, перевізники хочуть, щоб мінімальний квиток у «маршрутці» коштував дві гривні, максимальний — три.

Свої підрахунки перевізники надіслали в КМДА, де питання нових цін поки що вивчають чиновники. Тим часом Антимонопольний комітет зобов’язав столичну владу розібратися з тарифами на проїзд.

  • Навiщо Києву вулиця Табiрна,

    ...Я вийшов iз вулицi Пилипа Орлика, повернув на Михайла Грушевського, пересiк Богдана Хмельницького, спустився на Петра Сагайдачного... Сьогоднi в це важко повiрити, але чверть вiку тому про такi назви годi було й думати. Справдi, в перший рiк Незалежностi столиця України ввiйшла з вулицями Ленiна, Свердлова, Дзержинського, Жданова, Кiрова, Куйбишева, Орджонiкiдзе, Менжинського, Володарського, Косiора, Постишева, Мануїльського, площами Жовтневої революцiї, Ленiнського комсомолу, Брежнєва тощо. Та що там вулицi та площi, найпрестижнiшi центральнi райони столицi iменувалися Ленiнський, Радянський, Жовтневий, Московський, Ленiнградський, а в цих районах найошатнiшi вулицi носили iмена класикiв марксизму-ленiнiзму, росiйських революцiонерiв, агентiв ленiнської «Іскри» та мало не всiх членiв ленiнсько-сталiнського ЦК. >>

  • Розшукується дизайнер

    Будь-яку потрібну та корисну справу можна зіпсувати. Власне, для цього достатньо грати не за встановленими правилами, а за тими, що відповідають кон’юнктурі сьогоднішнього дня. Киянам обіцяли відкритий конкурс, на якому обиратимуть головного архітектора міста. >>

  • Митарства українського трамвая

    Кілька місяців тому на розширеному засіданні Ради директорів підприємств, установ та організацій міста Києва було підписано угоду про об’єднання зусиль київської міської влади та бізнесу щодо розвитку внутрішнього ринку задля сталого економічного розвитку міста. Свої підписи під документом поставили міський голова Києва Віталій Кличко, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах та голова Ради директорів підприємств, установ та організацій Києва Олександр Осадчий. >>

  • Чи повернуть киянам Довженків кінотеатр?

    Із плином часу залишається все менше тих, хто пам’ятає про кінотеатр імені Олександра Довженка, який колись розташовувався на проспекті Перемоги, 24а. Цю не надто ошатну споруду було знесено кілька років тому, і на її місці має з’явитися сучасний кінокомплекс. >>

  • Київ без крил

    У митрополичих палатах у «Софії Київській» того дня збирали підписи під зверненням до Кличка і Порошенка передати під музей авіації будинок сім’ї Сікорських на Ярославовому Валу, 15-б і перейменувати аеропорт «Київ» (Жуляни) на честь Сікорського. Підписатись під одним зі звернень не виходило. Активісти обидві вимоги оформили в одному листі. >>

  • Де сидять художники?

    Київ усе більше переймає європейські традиції, наповнюючи вулиці креативними елементами вуличного дизайну — від паркових скульптур на Пейзажній алеї та лавочок у вигляді чашок на Прорізній до розмаїтих нетривіальних «пам’ятників» — Їжачку в тумані, закоханим ліхтарям, табуреткам. >>