Більше ста водіїв тролейбусного депо №2, розташованого по вулиці Довженка, учора оголосили страйк. Акцію протесту, яка тривала з 5–ї до 10–ї години ранку, назвали попереджувальною. Утім якщо вимоги страйкарів не буде виконано, люди обіцяють розпочати безстроковий протест вже 5 квітня. Окрім затримки заробітної плати, у водіїв низка вимог до «Київпастрансу» стосовно умов роботи: забезпечення водіїв їдальнями, належне проведення наркологічного контролю, ремонт рухомого складу тощо. «Ми не просто говоримо, що хочемо провести страйк і вимагаємо зарплату. Сьогодні йдеться про те, що ми хочемо добитися нормальних умов праці як для наших працівників, так і для киян. Питання заблокувати роботу, щоб кияни не могли добратися до роботи нормально, не ставимо. Та якщо наші умови не буде виконано протягом семи днів, нас підтримають й інші депо, а у столиці розпочнеться загальний страйк», — пригрозив голова Національного форуму профспілок України Мирослав Якібчук.
Учора зупинки маршрутів керівництву «Київпастрансу» вдалося уникнути, перекривши нестачу водіїв працівниками з інших змін, яких таки вмовили вийти на роботу. Заступник генерального директора комунального підприємства Сергій Литвинов повідомив, що борги із зарплати працівникам комунального підприємства «Київпастранс» за 2009 рік погашено повністю. На його думку, загал водіїв не підтримує ідею страйків, а «воду каламутить» лише невелика купка незадоволених. Натомість виконавчий директор Київської міської асоціації роботодавців Олексій Маркусь переконаний: «Київпастранс» сьогодні перебуває на межі банкрутства. «Це те підприємство, яке не повинне бути комерційним, воно завжди було на дотації міста. І якщо воно завтра зупиниться, це означатиме зупинку всього міста. Але його фінансування з боку міста Києва на сьогодні відсутнє. Бо місто більше зацікавлене вирішувати приватні питання стосовно землевідведень, закупівель, ніж вирішувати такі серйозні для столиці проблеми».
«Ще на початку року в бюджетні плани по «Київпастрансу» закладали те, що зарплату не буде з чого платити, — додає президент Асоціації Віталій Майко. — Адже місто не компенсовує підприємству ті витрати, які мало б відшкодовувати. Тому як питати у керівництва, чому воно не платить зарплату, якщо її фактично нічим платити?».