Вражаючі для керівників фірм результати дослідження оприлюднила компанія Entensys. Виявляється, 20 відсотків інтернету працівники офісів витрачають не на роботу, а на спілкування в двох соціальних мережах — vkontakte.ru та odnoklassniki.ru. При цьому «Вконтакті» приблизно в сім разів популярніша, ніж «Однокласники», оскільки ця мережа пропонує своїм користувачам значно більше нових сервісів. Ця ситуація характерна як для України, так і для інших країн СНД. Причому популярність соціальних мереж на пострадянському просторі значно перевищує показники інших країн.
За кордоном солідні компанії вже давно не дозволяють своїм співробітникам бити байдики за комп’ютером. Аналогічна тенденція намічається й в Україні. Іван, співробітник однієї з компаній, яка займається нафтопродуктами, розповів «УМ», що в них існує спеціальний корпоративний наказ, який регламентує використання інтернету на робочому місці. «Аська», соціальні мережі й інші розважальні сайти не схвалюються. І хоча ці ресурси не заблоковані, їх відвідування відслідковується. Траплялися випадки, коли співробітники писали пояснювальні записки після відвідування «заборонених» сайтів або з виховною метою їхні комп’ютери відключали від всесвітньої мережі. У багатьох же великих компаніях, а також банківських установах ці ресурси заблоковані взагалі. Як розповіла нам співробітниця «Укрсиббанку», в офісах їхньої фінансової структури інтернет–розваги відімкнули кілька місяців тому. Заблокувати розважальні сайти довелося, аби це не відволікало співробітників від роботи. Також заборонено використовувати корпоративну електронну скриньку для особистих потреб, бо на те вона й робота, щоб працювати, а не вирішувати свої особисті питання.
«Соціальні мережі справді відволікають людину від виконання професійних обов’язків, — каже «УМ» психолог Наталія Трушина. — Але не можна ігнорувати й те, що чимало професіоналів намагаються використовувати будь–яке спілкування в інтернеті на користь справі. Сьогодні створюються не тільки мережі особистого спілкування, а й мережі бізнес–зв’язків, через які напрацьовують клієнтську базу, рекламують послуги чи товари. За кордоном створюються спеціальні мережі, щоб збирати там певні групи людей, яким цікавий той чи інший продукт, переконана, з часом ця мода докотиться і до нас. Тому говорити про користь чи шкідливість соціальних мереж треба з огляду на те, наскільки багато часу людина їм приділяє і з якою метою». Пані Наталія прогнозує, що популярність віртуального спілкування в подальшому тільки зростатиме. «Люди ще не переситилися віртуальним спілкуванням, — каже психолог. — І сумніваюся, що це станеться найближчим часом. Сучасна людина справді багато часу проводить за комп’ютером і в інтернеті, і там їй обов’язково треба спілкуватися.