За минулі вихідні бензин на найбільших українських АЗС подорожчав на рекордні 30—40 копійок: найбільші українські автозаправники підвищили ціни на бензин у середньому на 4—4,5 відсотка. На українських заправках літр найпопулярнішого А–95 сягнув 8,37 гривні, а дизельного палива — до 7,37 гривні.
Підвищення цін на бензин і дизельне паливо аналітики ринку прогнозували ще декілька місяців тому. Проте не такого значного: з січня це вже третє істотне підвищення цін на бензин. Але якщо в січні були два стрибки по 7—15 копійок, то про зростання більш ніж на 30—40 копійок ніхто навіть подумати не міг.
Нафтокомпанії подорожчання виправдовують світовими тенденціями: мовляв, у березні порівняно з лютим світові ціни на А–95 підвищилися в середньому на 0,7 долара за барель, а на дизель — на 0,5 долара. В Україні ж ціни залишались стабільними тоді, тож зараз вони, хоч і з певним «запізненням», відігруються.
Деякі ж аналітики ринку причиною подорожчання вважають дешеве, але неякісне пальне, яке в більшості випадків і вибирають водії. Об’єми «офіційних» продажів упали, а щоб забезпечити прибутковість, заправки й змушені підвищенням ціни утримувати дохід. «Як тільки Кабмін наведе порядок із «бодягою», перекривши їй шлях до споживача, ціни стануть більш прогнозованими і стабільними», — переконаний директор консалтингової групи «А–95» Сергій Куюн. За його словами, сьогодні об’єктивна ціна на А–95 — близько 8,05—8,10 гривні за літр.
Активізацію «бодяжників» експерти пов’язують із посівною і закликають звернути на це увагу не тільки Антимонопольного комітету, а й Міністерства палива та енергетики. Тим часом урядовці вже подумують над «ручним контролем цін». Джерело в Мінпаленерго повідомило, що на 24–26 березня заплановано засідання оновленої експертно–аналітичної групи при Кабміні, яка й повинна визначити ціновий коридор на нафтопродукти.