Антимонопольний комітет України оштрафував на один мільйон гривень австрійську компанію Boehringer Ingelheim за поширення в Україні недостовірної реклами лікарського засобу «Лазолван». Рекламний ролик із відомим гаслом «Кашель вилікує вам, звільнить подих — «Лазолван» на українських каналах «крутять» із 2009 року.
Одначе АМК дійшов висновку, що поширювана цією рекламою інформація про властивості препарату є неточною, а отже, такою, що вводить в оману споживачів. Бо ролик наводить на думку, ніби цей лікарський засіб повністю лікує захворювання дихальних шляхів. Насправді ж препарат «Лазолван» є мукалтичним засобом і вживається для полегшення відхаркування, тобто пом’якшує симптоми хвороби. Отож під час лікування він може бути лише допоміжним засобом, а ніяк не основним.
«Лазолван» — це звичайний амброксол, який сьогодні в нашій країні виробляють близько 10 підприємств. І тому усунення оманливої реклами медикаментів є правильним і корисним кроком», — вважає президент Об’єднання організацій роботодавців медичної промисловості Валерій Печаєв. До речі, вітчизняний амброксол ще й у три–чотири рази дешевший.
Водночас рекламодавці схвильовані цим рішенням АМК. Адже при бажанні «причепитися» можна мало не до кожного ролика. І штрафи за начебто недобросовісну рекламу можуть стати чудовим джерелом для латання дірок у бюджеті країни.
Антимонопольники й не приховують, що планують серйозно взятися за рекламний ринок. І підстава для цього — ухвалений у 2009 році Закон України «Про захист від недобросовісної конкуренції», який передбачає точність та достовірність інформації, що надається споживачам. «Комітет вимагає припинити маніпуляції думками громадян, і надалі надаватиме жорстку правову оцінку нечесним підприємцям. Оманлива реклама має зникнути як клас», — коментує ухвалене рішення в.о. голови Антимонопольного комітету Олександр Мельниченко.