Караванська. УПА
Безумовною фішкою колекції став блок верхнього одягу в «мілітарному» стилі з поролону, який дуже нагадує тканину для костюмів дайвінгістів. Декор цього блоку — об’ємні сферичні ґудзики трьох відтінків металу і зовнішні шви. Те, що дехто з критиків називає недосконалою конструкторською роботою: пальта і куртки далеко не ідеально сиділи на манекенницях, дизайнерка вважає трендом: «Зараз не модно, щоб одяг сидів ідеально по фігурі, наші речі не диктують тілу жорсткі рамки, в них можна вільно рухатися».
За словами Оксани, саме поролонові «шинелі» найкраще сприйняли у ньюйоркському шоурумі B.Clark Design, для якого цю «мілітарноромантичну» колекцію вже відшили. Експерименти з поролонововодолазними шинелями — це нова, сучасніша і авангардніша Караванська, проте стиль львівської дизайнерки читається абсолютно чітко — поєднання грубого плетення з шифонами, мереживами, костюмними тканинами, деконструкція, складний крій, асиметрія, нагромадження фактур, вишивка, аплікація.
Уперше Оксана Караванська показала дизайнерські джинси, що цікаво — цілковито вітчизняні. «На моїх джинсах стоїть лейбл «Зроблено в Україні» — бо весь технологічний процес виготовлення здійснювався у нас», — каже дизайнерка.
Пустовіт. Каміння
Лілія Пустовіт, яка відкривала Український тиждень моди, показала ідеально комерційну колекцію, максимально мінімалістичну. Єдиним декором на її сукнях, піджаках, брюках із джерсі, трикотажу, вовни були складки. Образ створюється за рахунок модного силуету, чудового крою і гри фактур.
Колекція Poustovit називається Marmour, Stein und unsere Korallen і обігрує різні відтінки, блиск і фактуру каміння — тому тут безліч відтінків сірого, багато чорного, меланж дає можливість передати вкраплення.
Модний силует — об’ємний верх і вузький низ — створюється за рахунок піджаків із м’яким округлим плечем, коконоподібних накидок та завужених брюк, інколи спортивних, інколи вовняних шортів аля велосипедки, десь промайнула спідницяолівець.
Захват викликає робота Лілії Пустовіт із хутром — малесенькі смужки комірців на сукнях, жакетах, у поєднанні з аксесуарами з кристалами Swarovsky дають витонченість, шарм і нову романтичність. Особливо чарівно хутряні комірчики з аксесуарами виглядали як доповнення до шовкових суконьмайок і суконьсарафанів довжиною до п’ят — цей блок кольорових, але, зауважте, монохромних суконь відтінків дорогоцінного каміння був яскравою плямою серед переходів сірого.
«Must have наступного сезону, я вважаю, будуть довгі спідниці», — зробила прогноз Лілія Пустовіт і показала, які правильні моделі треба носити наступної осені та зими. Економічна криза внесла корективи і в моду, тож дизайнерка не стала приховувати, що продажі одягу марки Atelier 1, для якої вона працює, в Європі впали. Зате Лілія потішила чудовою новиною: готується до запуску друга лінія одягу від Пустовіт.
Помітною гостею на показі Лілії Пустовіт була російська актриса Анна Михалкова.
Гресь. Жіночність
Жіночність без будьяких компромісів із раціональним ХХІ століттям і перемогою гендерної рівності — це колекція Вікторії Гресь. Якщо вечірня сукня — то з мереживом, гіпюром, пір’ям і вишивкою, якщо плетене пальто Асилуету — то з хутряним шарфом, якщо сукня casual — то з комірцем із напівдорогоцінного каміння. Пальта Асилуету з рукавом три чверті і сукні — з об’ємним верхом і завуженим низом, сукні Асилуету, сукні з пишними спідницями дизайнерка доповнила хутряними шаликами, сумками з об’ємною вишивкою та аксесуарами з напівдорогоцінного каміння. А на ноги Вікторія Гресь пропонує елегантні чоботи на низькому ходу, які виглядають як лакові балетки поєднані з валянками.
Громова. Рух
Натомість Ольга Громова ніякої поблажки щодо висоти каблука не робить — короткі сукні з акцентом на талії і плечах вимагають захмарної висоти підборів, тоді пропорції стають привабливішими, а ноги — нескінченними. Нову колекцію Громова присвятила кінетичному мистецтву, в основі якого лежить ідея руху, зміни або трансформації об’єкта.
Чисті лінії силуету, бездоганна посадка на фігурі — це результат дрібного, променевого крою. Ольга зробила архітектурні плечі в сукнях, жакетах, куртках, асиметричні повторювані складки і заломи, об’ємний верх поєднала із вузькими брюкамитрегінсами із вовни з еластаном. Блискучі фактури — «металізований жакард», віскоза, шовкове джерсі — додають образу футуристичного гламуру, зате кашемір навіює умиротвореність.
Анісімов. Повернення
«Анісімов повернувся!» На UFW — радість: улюбленець публіки і журналістів, донецький дизайнер Віктор Анісімов після перерви нарешті зробив колекцію для свого бренду Anisimov. Одного разу знайдений образ молодого модного іронічного хлопця Віктор експлуатує кілька колекцій підряд — схожий силует, подача, крій, змінюються аксесуари і амплуа.
Нині Анісімов вирішив, що це будуть папараці, тому моделі виходили на подіум із раритетними фотоапаратами, а на сорочкахфутболках — ось він, новий предмет у колекції — були аплікації, пов’язані з фотосправою. Ці чорнобілі сорочкифутболки — блискуча знахідка, яка має стати культовою в чоловічому гардеробі в наступному сезоні.
Анісімов знову блискуче міксує спортивні штани з класичними піджаками і трикотажними гольфами, випускає на подіум білосніжні сорочки без комірців і з чотирма кишенями, завужені донизу брюки з металевими блискавками у швах. Вузькі лацкани, куртки зі стійками, монохромні образи або чорнобіле поєднання — це актуально і стильно. Віктор Анісімов пообіцяв наступного сезону зробити дві колекції — чоловічу і жіночу. Почекаємо...
* * *
Найцікавіше, що відбудеться на українському тижні моди за вікенд, читайте у вівторковому номері «УМ».