«При чому тут я?»— здивувався у своєму коментарі до публікації «Гербовий перстень» («УМ» від 10.02) шанований мною поет, громадський діяч Іван Драч, він же володар перехідного перстня Гетьмана України Івана Мазепи. Таке запитання здивувало, гадаю, не лише мене.
Я розумію безцінну вартість такої нагороди, першим володарем якої був не менш відомий поет, мій земляк — на вулиці саме його імені, вулиці Богдана Лепкого, я мешкаю.
Богдан Лепкий високо цінував діяльність Гетьмана. Саме, очевидно, тому на відзначення його безцінного внеску у воскресіння мазепинських ідей, у боротьбу за волю України, було засновано цю пам’ятну річ — Мазепинський перстень. Було встановлено його статус — перехідний, тобто нагорода не є довічною, що стає очевидним із публікації газети.
А тому мені вельми прикро за коментар пана Драча. Мовляв, хочуть нагороджувати, то нехай зроблять новий перстень. Адже відомо всім, навіть ворогам вільної України, те, що саме Президент Віктор Ющенко, найбільше в нинішні, та й колишні часи, зробив для того, аби відродити добру пам’ять про борця за Україну, анафему якому й донині не зняла російська церква.
Так, перстень Мазепи є знаковим. І, я б сказав, родинним сім’ї Лепких. І вони мають право цікавитися і дбати, щоб така нагорода була вручена найбільш достойним на даний час. Певна річ, не применшуючи заслуг інших. Оскільки перстень є перехідним, то вони мали право сказати своє слово. І це не применшує заслуг пана Драча.
Однак саме на цей час більше, ніж Президент Віктор Ющенко, у відродженні української героїчної історії й пам’яті не зробив ніхто. І ще не скоро зробить. Адже ще не встигли сісти у президентське крісло, а вже нищать пам’ятники Тарасу, співцю України, вже кажуть, що має бути друга мова, лиш невідомо ще, яка — татарська, білоруська, але чужинська; вже має бути іноземний флот навічно в Україні, вже газ має проходити не по українських, а чужих трубах, але по українській території.
Саме тому мені прикро, що дбаємо про себелюбство в такий поганий час, а не про славу України. Гриземося за те, за що не повинні гризтися. Тому й маємо засилля чужої, а не власної, думки.