На засіданні Держдуми Росії група депутатів порушила питання про переорієнтування російського ринку комп’ютерних ігор із західної продукції на вітчизняну. І то не будь–яку — на думку законодавців, «стрілялки», «бродилки» та інші комп’ютерні розваги треба «наповнити патріотичним змістом».
Тож найближчим часом комітет Держдуми у справах молоді розгляне законопроект «Про державну підтримку індустрії інтерактивних технологій, комп’ютерних та відеоігор у Російській Федерації», який розробили представники гральної галузі. «Сьогодні у світі вплив комп’ютерних ігор на молоде покоління стає все вищим, і обсяги цього ринку суттєво зросли. При цьому в нас чомусь виділяють гроші на підтримку кінематографа, а на підтримку ігор — ні», — цитує Бі–Бі–Сі обуреного браком патріотичного виховання в мережі голову «молодіжного» комітету Держдуми Павла Тараканова.
За підрахунками експертів, комп’ютерними іграми захоплюються від 10 до 25 мільйонів росіян. Минулого року ринок комп’ютерних ігор у Росії сягнув 24 мільярдів рублів, а цього року має зрости ще на 15—20 відсотків. Тож цілком природно, що ідеологи не хочуть втрачати такий потужний засіб впливу на громадян.
Бізнес готовий «патріотизуватися» за умови надання державою преференцій: податкових пільг, зменшення страхових внесків у пенсійні та інші федеральні фонди тощо. Надавати пільги держава поки не поспішає, а патріотичних політизованих ігор із героями російської історії вимагає «тут і зараз». Завдання не з легких, оскільки вартість створення однієї комп’ютерної гри становить 1—2 мільйони доларів США.
На світовому ринку комп’ютерних ігор російська продукція займає лише один відсоток, і навряд чи програми з «патріотичним ухилом» кремлівського розливу поліпшать цей показник. Хоча деякі постаті з російської історії іноземців таки цікавлять. Скажімо, певну популярність має гра під назвою... «Сталін проти марсіан».