Столичні автоперевізники всерйоз замислилися про підвищення тарифів на перевезення. Мовляв, уже два роки розцінки на «катання» в «маршрутках» не змінювали, а економічні реалії давно підштовхують до підвищення вартості проїзду. Зокрема, за словами голови Київської міської організації роботодавців–перевізників «Столиця» Валерія Липецького, якого цитують «Українські новини», вартість проїзду в приватних київських «маршрутках» подорожчає приблизно на 20—25 відсотків. Враховуючи, що нині квиток у рейсових мікроавтобусах Києва коштує 1,50—2,50 гривні, а в деяких «маршрутках» — 2,75, проїзд може подорожчати до трьох гривень. Щоправда, це не так уже швидко робиться: за процедурою, перевізник, який працює на конкретних маршрутах, повинен підготувати економічне обґрунтування підвищення тарифів, повідомити про свій намір у Головне управління транспорту Київської міської державної адміністрації, і тільки потім підвищити тарифи. На думку Валерія Липецького, вся ця процедура може зайняти близько місяця (однак вона має здебільшого формальний характер). Щоправда, не всі перевізники визначилися з підвищенням. Зокрема, начальник зі зв’язків із громадськістю компанії–перевізника «Парк» Ігор Медовий повідомив «УМ», що в їхній фірмі про підвищення ще не йшлося. «Ми про такі наміри дізналися з преси», — каже пан Ігор. Аргументи перевізників, які вже рахують нові тарифи, — подорожчання запчастин, поетапне підвищення заробітної плати та зростання вартості дизпалива.
Чи дійсно так уже важко «викручуватися» перевізникам, як вони кажуть, узявся перевірити Антимонопольний комітет. Як повідомляє його прес–служба, АМКУ доручив своєму київському міському відділенню перевірити наявність підстав для підвищення приватними фірмами тарифів.
Тим часом не все спокійно в «царстві» столичного комунального транспорту. Профспілки «Київпастрансу» заявили про напружену ситуацію у трудових колективах через невиплату зарплат. До того ж, крім боргів із зарплати, існує заборгованість з обов’язкових платежів — близько 70 мільйонів гривень. Основною причиною критичного фінансового стану є те, що комунальне підприємство, згідно з чинним законодавством, має забезпечувати перевезення пільгових категорій пасажирів. У Києві таких громадян постійно проживає близько 800 тисяч осіб, повідомляє УНІАН. Проте з бюджетів — державного та міського — у 2009 році на компенсацію проїзду таких «зайців» було виділено лише 46 відсотків від загальної вартості наданих послуг.
У пресі почали з’являтися чутки про те, що водії автобусів і тролейбусів комунальних автопарків столиці мають намір страйкувати через тримісячну затримку зарплати. І, мовляв, уже готовий план страйку, який підтримали практично всі парки.
Тим часом комунальне підприємство «Київпастранс» офіційно «розраховує» на те, що місто виплатить усі борги уже найближчим часом працівникам підприємства і до жодних страйків справа не дійде.