Правило, що час економічної кризи — найсприятливіша пора для злиття та поглинань у бізнесі, знову підтверджується. Український мільярдер Ігор Коломойський став єдиним і повноправним власником медіакомпанії «Главред–медіа» — в середу інформацію про продаж своєї частки компанії підтвердив Олександр Третьяков. Він же озвучив суму продажу частки, яка становила чотири мільйони доларів. Окрім того, тепер уже єдиний власник холдингу зобов’язався інвестувати в компанію ще близько 12 мільйонів для погашення боргів, у тому числі із зарплати співробітникам.
Нагадаємо, фінансові проблеми в компанії поставили на межу закриття журнали «Профіль» і «Главред», а газета «Известия в Украине» тимчасово призупинила вихід. Крім цих видань, до складу холдингу входять: газета «Новая», журнали «ТелеCity» та «Телекритика», телеканал «CITI» і низка сайтів. Також до холдингу близькі «Газета по–киевски» та інформагентство «УНІАН».
Це вже друга суттєва медіа–покупка Ігоря Коломойського за цей рік. Так, 20 січня Компанія Central European Media Enterprises Ltd. («CME») оприлюднила заяву про домовленість із компанією Harley Trading Limited, яка є власністю Ігоря Коломойського, про продаж 100 відсотків телевізійних каналів «Студія 1+1» та «Кіно» за 300 мільйонів доларів США. Тоді мільярдер відзначав, що «наше завдання — зробити групу каналів «1+1» успішним комерційним проектом». «Ми готові значно збільшувати обсяги інвестицій і вивести канал у лідери ринку», — пообіцяв Ігор Коломойський.
Проте бізнесмен не збирається зупинятись на медійному укрупненні: він вирішив об’єднати підконтрольні йому компанії «Аеросвіт», «Дніпроавіа» і «Донбасаеро». Всі три компанії, які, за даними газети «Дело», підконтрольні групі «Приват» Ігоря Коломойського, подали в Антимонопольний комітет заявку на створення авіаальянсу. Представники зазначених авіакомпаній уже повідомили про свої наміри керівництво Державіаадміністрації — там ідею створення альянсу оцінили позитивно і не проти об’єднання, «тільки за умови, що це не призведе до монополізації ринку і зростання цін на квитки».
Побоювання щодо монополізації ринку, що виникли у чиновників, не безпідставні. За підсумками 2009 року, сумарна частка ринку трьох перевізників («Аеросвіт», «Дніпроавіа» і «Донбасаеро») становила 48,5 відсотка. Якщо ж політика цих авіакомпаній буде повністю узгоджена, а потужності об’єднані (загальний парк літаків може перевищити 50 одиниць), частка такого альянсу на ринку може стрімко зрости.
«У світі є практика, коли регіональні та внутрішні підрозділи часто виділяються в окрему компанію. Не виключено, що через певний час бренди, що входять у холдинг, будуть чітко поділені залежно від дальності польоту на внутрішні авіалінії, регіональні, а також середньо– і далекомагістральні», — припускає директор Центру економічного та політичного аналізу Олександр Кава.