Чемпіонат тривоги нашої. І їхньої

13.01.2010

Поки нас турбує, чи встигне Україна належним чином підготуватися до чемпіонату Європи з футболу 2012 року, аналогічним питанням не менше переймається польське суспільство. Дізнавшись про наші побоювання щодо жахливого стану українських доріг, підозріло повільне (принаймні позірно) будівництво стадіонів тощо, польські колеги відверто дивуються: «Це у вас проблеми? Що ж тоді казати про Польщу — ми взагалі не встигаємо!»

Єдине, з чим не посперечаєшся, — ситуація з готелями, яким через два з гаком роки належить приймати тисячі футбольних фанатів з усього світу, — у нашої сусідки по прийому Євро–2012 незрівнянно краща. Натомість із транспортною інфраструктурою є проблеми: польські ЗМІ наголошують на повільному просуванні робіт із модернізації залізничних вокзалів та аеропортів і, зокрема, пристосування їх до потреб інвалідів.

Не все гаразд і зі стадіонами, на яких заплановані матчі Євро–2012. Нещодавно у Польщі вибухнув гучний скандал, пов’язаний із затримкою будівництва стадіонів у Гданську та Вроцлаві — виникли проблеми з інвесторами та підрядником будівництва. 30 грудня міська влада Вроцлава розірвала контракт із польсько–грецьким консорціумом на чолі з компанією «Мотосталь Варшава». На зміну будівельникам, які повинні повністю залишити будмайданчик до 14 січня, має прийти німецька фірма Max Boegl. Однак запланований графік зведення стадіону, який має бути повністю готовий до червня 2011 року, опинився під загрозою зриву. На випадок, якщо Вроцлав не впорається, певні матчі ЧЄ–2012 можуть бути перенесені на стадіони Кракова або Хожува.

Та чи не найбільшу тривогу у польських уболівальників викликає стан доріг у країні. Як зазначає «Газета виборча», будівництво сучасних автошляхів у Польщі ведеться, але значно повільніше, ніж належить. Отож автомагістралі, рівень яких відповідає європейським стандартам, будуть введені в дію не раніше, ніж через рік–два після завершення Євро–2012. Два роки тому міністр інфраструктури Цезарій Грабарчик заявляв, що до червня 2012–го мережа польських автодоріг буде продовжена з 699 до 1605 кілометрів, а швидкісні автомагістралі розростуться до 2,1 тисячі кілометрів (на час цієї заяви їхня загальна довжина становила 317 км). Однак, за даними «Газети виборчої», ці плани залишаються нездійсненними, оскільки інвестиції в будівництво автошляхів виявилися значно меншими, ніж очікувалося. Окрім того, державний бюджет значно «пощипала» фінансова криза, тож замість запланованих 32 мільярдів злотих уряд спрямував у 2009 році на будівництво доріг лише 18 мільярдів. «Треба визнати: побудувати дороги належної якості в належній кількості до 2012 року ми не встигнемо ніяк», — із сумом зазначає видання.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>