Столичні підприємства в основному покінчили з боргами із зарплатні й тепер мають працювати над підвищенням окладів як мінімум на 15 відсотків. Про це заявив на брифінгу заступник голови Київської міської держадміністрації Валерій Кір'ян. Повідомлення прозвучало в контексті його розповіді про співпрацю з міською організацією роботодавців та Київською радою профспілок. На думку пана Кір'яна, цього року співпраця буде кращою, враховуючи якісні параметри укладеної угоди. По-перше, в ній чітко простежується принцип паритетності сторін, що для міськдержадміністрації в її стосунках із громадськими організаціями є дещо новим. По-друге, такого докладного документа, в якому розписано зобов'язання сторін, ще не було, принаймні на регіональному рівні.
Зокрема, до угоди включено пункт про своєчасне проведення розрахунків за виконані міські замовлення, визначення переліку промислової продукції для потреб столиці й створення у цьому році не менше 23 тисяч робочих місць. Планується також створити реєстр бізнесу, базу даних про інвестиційні програми міста, оренду землі, а також про підприємства, які є учасниками міських проектів та програм. На фінансування перспективних науково-технічних розробок для їх подальшого впровадження у міському господарстві виділено кошти у сумі 19 мільйонів гривень. В угоді зазначається, що міськдержадміністрація здійснює закупівлю імпортної промислової продукції за рахунок коштів місцевого бюджету на тендерній основі тільки у разі відсутності аналогічних товарів, які виготовляють вітчизняні виробники.
Якщо вищезгадані пункти угоди можна назвати досить реалістичними, то деякі інші зобов'язання, насамперед щодо розвитку соціально-побутової сфери та умов безпечної життєдіяльності населення, виконати буде непросто. Швидше, завданням на перспективу можна вважати проведення атестації робочих місць і навіть створення установи («лабораторії»), яка цим займатиметься. Те ж саме можна зауважити й стосовно наміру вивести з експлуатації або реконструювати виробничі будівлі, машини, устаткування, які не відповідають вимогам нормативних актів про охорону праці. Зокрема, Валерій Кір'ян зауважив, що може постати питання про виведення за межі міста деяких виробничих дільниць заводу «Арсенал» та всього меблевого комбінату імені Боженка. Щоправда, повного переліку таких «штрафних» підприємств іще немає, складено тільки проект, інформацію про який буде оприлюднено через місяць.
Крім того, як випливає зі згаданої угоди, суворий іспит триматиме перед екологами, санітарними лікарями і фахівцями з охорони праці трамвайне депо імені Красіна, що по вулиці Фрунзе. Але транспортна складова інтересів міськдержадміністрації цим не вичерпується. Валерій Кір'ян позавчора підписав розпорядження «про тотальну», за його словами, перевірку маршрутних таксі. Водночас міська влада вживає заходів для нормального функціонування комунального транспорту. Закуплено значну партію великих пасажирських автобусів марки «МАЗ», проводиться ремонт трамваїв на заводі «Електротранс», триває інвентаризація засобів регулювання дорожнього руху. Що ж до підвищення тарифів на користування метрополітеном і наземним транспортом, то поки що воно не може відбутися. Як висловився начальник Головного управління з цінової політики, внаслідок «незрозумілої позиції» управління юстиції, якій міськдержадміністрація подала на реєстрацію відповідне розпорядження.