Японська компанія Suntory Holdings у п’ятницю оголосила про купівлю європейського виробника безалкогольних напоїв Orangina Schweppes, якому належить у тому числі й київська «Росинка». Сума угоди не розголошується, проте, за різними даними, вона становить від 2,6 до 3,8 мільярда доларів. У результаті угоди японці отримали контроль не тільки над «Росинкою», а також над іншими світовими брендами, — Orangina, Oasis та Schweppes.
Такий крок японців посилить і без того значну конкуренцію на вітчизняному ринку солодкої води, прогнозують аналітики. Проте відчути це українці зможуть не раніше ніж через рік. «Спочатку відбуватимуться зміни в компанії Orangina на рівні материнських компаній. А вже потім — на регіональному рівні, у тому числі й в Україні», — відзначив начальник аналітичного департаменту компанії Pro–Consulting Олександр Соколов.
Український ринок є досить цікавим для світових гравців, адже він щорічно зростає на 10—15 відсотків. І лише з початком кризових явищ в Україні ринок уповільнив своє зростання — до 3—5 відсотків цьогоріч. Однак навіть такі зміни підуть на користь ринку, прогнозують фахівці. Адже, з одного боку, з ринку підуть невеликі, локальні виробники. З іншого — посилиться конкуренція, а основна боротьба серед виробників розгортатиметься за національне лідерство.
Наразі четвірка лідерів продажу газводи в Україні стабільна: ТМ Coca–Cola, ТМ «Біола», ТМ «Живчик» та ТМ Fanta. Проте похитнути їх щороку намагаються як існуючі виробники, які створюють нові торгові марки, так і абсолютно нові гравці, які раніше не працювали з солодкою водою. Наприклад, ТОВ «Донецький комбінат заморожених продуктів» почало розлив ТМ Jumper і вітамінізованих напоїв.