Міністр транспорту України Георгій Кірпа і за сумісництвом найбільший ворог українських заповідників (за визначенням екологів) впевнений у тому, що канал у Дунайському біосферному резерваті через гирло Бистре таки збудують. Окрім того, що вже й з остаточною датою відкриття пан Кірпа визначився (неодноразово заявляв про те, що з 24 серпня цього року Дунаєм ходитимуть кораблі), міністр транспорту запевнив: канал «Дунай—Чорне море» ритимуть іноземці. Так, генеральним підрядником будівництва глибоководного каналу виступить голландська фірма, що спеціалізується на таких роботах. «Генпідрядник уже є, він погодився. Ми з ним обговорили всі питання, але контракт ще не уклали», — сказав Георгій Кірпа, відмовившись уточнити потенційного партнера до підписання контракту.
Щоправда, самі ж голландці про існування такої домовленості... нічого не знають. Як повідомили «УМ» у Київському еколого-культурному центрі, українські науковці, зв'язавшись із ймовірними підрядниками через свої «канали», з'ясували, що ті нічого про проект Кірпи не чули. Не все так просто, як заявляє міністр, і з датою відкриття каналу. Як повідомляє «Інтерфакс-Україна», зі слів Кірпи, проект уже пройшов експертизу, однак його реалізації перешкоджають «судові колотнечі». Нагадаємо, у лютому господарський суд Києва задовольнив позов добродійного фонду «Екоправо-Львів» — міжнародної громадської екологічної організації — до Міністерства охорони навколишнього середовища України про визнання недійсними висновків державної екологічної експертизи техніко-економічного обгрунтування проекту каналу. І хоча Міністерство екології і природних ресурсів України подало апеляцію на це рішення суду, законних підстав починати будівництво у заповідній зоні ніхто не здобув.