При визначенні місця для проведення міжрегіонального форуму блоку «Наша Україна» «Освіта і наука — стратегічний резерв України» та схвалення однойменної програми за участю педагогів шести областей центру країни (Вінницької, Житомирської, Кіровоградської, Черкаської, Чернівецької та Хмельницької) вибір не випадково впав саме на Вінницю. Тут можна було провести захід без вкрай брутального тиску влади, з яким доводиться стикатися в інших регіонах (заборона на надання приміщень, відмикання електрики тощо).
Не проігнорувало форум і керівництво управління освіти і науки облдержадміністрації: у своєму виступі перед зібранням начальник управління Микола Свіржевський спробував відстояти думку, що місцева влада багато робить для поліпшення стану освіти, проте одна з найбільших проблем — відсутність належного фінансування. Він зміг назвати і конкретні цифри на користь своєї позиції: за останні роки в освітніх закладах Вінниччини відновлено близько двох тисяч ставок педагогів (взамін понад восьми тисяч скорочених у ході так званої «оптимізації»), а на всеукраїнських олімпіадах обдарованих школярів область стабільно утримує 3—5 місця. Заслуговує на вивчення і досвід створення шкільних округів у Козятинському районі.
Однак Свіржевському не вдалося вплинути на загальну тональність, яка була відверто опозиційною. І для цього аргументів знаходилося більш ніж досить. Як зазначив заступник керівника центрального штабу блоку «Наша Україна» народний депутат Іван Васюник: «В умовах теперішнього адміністративного тиску з боку окремих представників влади на вчителів, на керівників навчальних закладів навіть сам факт ідентифікації своєї позиції з позицією блоку «Наша Україна» вже створює дуже серйозні проблеми для діяльності багатьох педагогів».
Запам'ятався і спокійний, виважений виступ директора гімназії імені Тараса Шевченка з Кіровограда Віктора Громового. Він розповів про те, як опинився у центрі скандалу після порушення проти нього кримінальної справи, коли він спробував поліпшити матеріальне становище гімназії шляхом залучення додаткових коштів. І тому Громовий закінчив виступ по суті риторичним питанням: «Усі ми заручники системи: якщо можна це робити зі мною, депутатом обласної ради, заслуженим учителем, переможцем конкурсів, то що можна зробити з простим директором сільської школи?»
Однією з ключових проблем не раз називали украй низьку платню вчителів — у середньому близько 260 гривень по Україні, тоді як середня заробітна плата у промисловості сягнула 560 гривень. Для ліквідації такого розриву, як сказав заступник голови парламентського Комітету з питань науки й освіти академік Ігор Юхновський, потрібно відшукати понад 4,5 мільярда гривень. Однак перший заступник керiвника парламентської фракції «Нашої України» Віктор Пинзеник виступив значно радикальніше і точно вказав на джерела фінансування — приховані прибутки бюджету. Він аргументовано показав, що платню вчителя цілком реально збільшити до 1500 гривень на місяць уже до 2008 року.
Учасники форуму ухвалили текст звернення до Голови Верховної Ради та Прем'єр-міністра з вимогами розглянути і прийняти Закон «Про встановлення розміру мінімальної заробітної плати на 2004 рік», підготовлений народними депутатами Віктором Ющенком та Віктором Пинзеником, а також внести зміни до Закону «Про Державний бюджет України на 2004 рік» з урахуванням введення нового розміру мінімальної заробітної плати у 240 гривень з одночасним відновленням міжпосадових співвідношень в оплаті праці у бюджетній сфері.