Днями представники Міністерства внутрішніх справ України повідомили про перші результати розслідування фактів шахрайства в телеефірі. Нагадаємо, що наприкінці липня слідче управління київської міліції порушило кримінальну справу щодо комерційної структури, яка організувала телевізійну інтерактивну гру «Грошовий дощ» (за статтею190 частиною 2 Кримінального кодексу України). «Обман телеглядачів полягав у тому, що з метою заволодіння їхніми коштами, які вони сплачували за телефонне з’єднання з оператором зв’язку (близько семи грн.), ведучий, за вказівкою організаторів, під час прямого ефіру постійно закликав телефонувати до студії з метою прямого телефонного з’єднання між абонентами і телеведучим для прийняття участі у грі в прямому ефірі, але такою можливістю їх не забезпечували», — йдеться в офіційному повідомленні слідчого управління ГУ МВС України у місті Києві.
Тобто слідчі поки що довели лише те, що шахрайством є багаторазові сім гривень за телефонні з’єднання в окремо взятій програмі. Телелохотрони — різні телевізійно–телефонні гороскопи, ворожіння й «інтелектуальні» ігри з розгадування найпростіших завдань — й надалі витягують гроші з гаманців довірливих глядачів. «За моєю інформацією, — каже член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Тетяна Мокріді, — подібна півторагодинна програма на телебаченні дає 300—500 тисяч гривень чистого прибутку за місяць. Дуже легко розрахувати, скільки грошей витрачають на такі розваги українці, якщо каналові перепадає приблизно третина суми, оскільки частину коштів забирає провайдер, що надає послугу аудіотекс (телефонні послуги, що використовуються в телевікторинах, ворожіннях). У середньому наші люди витрачають на телевізійні вікторини 0,9—1,5 мільйона гривень щомісяця. І це розрахунки по одному телеканалу. В Україні, на жаль, не врегульоване законодавство стосовно телевізійних вікторин. Оскільки в профільному Законі «Про телебачення і радіомовлення» немає жодного рядка про інтерактивні телевізійні ігри, а натомість чинною є норма закону, що телерадіоорганізації є незалежними у визначенні змісту програм і передач (ст. 5 ч. 2), Нацрада не мала законодавчого права заборонити вікторини та інші телевізійні шоу за участі глядачів чи вимагати від телекомпаній чітких правил їхньої трансляції», — констатує Тетяна Мокріді.
Сумнівно, що найближчим часом Верховна Рада буде розглядати законопроект із цього питання. А стосовно «Грошового дощу» , то програма уже зникла з телеефіру загальноукраїнських каналів, а її організаторам навряд чи світить щось дуже серйозне, навіть якщо справа дійде до суду.