Підземна проблема

16.09.2009

Наприкінці літа у Харкові сталася довгоочікувана для мерії подія. Юлія Тимошенко під час візиту до регіону дозволила передати місцевий метрополітен у власність територіальної громади і навіть розпорядилася виділити з державного бюджету 75 мільйонів гривень на продовження будівництва Олексіївської лінії підземки.

Обіцяні кошти на рахунок казначейства вже надійшли, але вкласти їх, як виявилося, не так уже й просто. За час, поки державні чиновники годували «Харківметробуд» порожніми обіцянками, підприємство покинули кваліфіковані спеціалісти і навіть його керівники. Теперішня адміністрація, за словами першого заступника мера Олександра Кривцова, навряд чи зможе «підняти» цей непростий об’єкт, тому чиновники мають намір вблагати колишнього начальника «Харківметробуду» Анатолія Кравчука, аби той якнайшвидше повернувся на роботу. Але працювати він, найвірогідніше, буде не зі своїми старими колегами, а з фірмою, якій мерія довірить будівництво нових станцій метрополітену. Міський голова Михайло Добкін каже, що йдеться про організацію, яка займається такою специфічною справою і має для цього всі необхідні ліцензії та дозволи. «Колишнім методом наш метрополітен будуватися не буде, — каже він. — За останні три з половиною роки ми навчилися меншими коштами виконувати більші обсяги робіт».

Жорстка економія змусила внести корективи і в план майбутнього будівництва. За словами начальника Харківського метрополітену Сергія Мусєєва, місто не зводитиме вагонне депо біля нової станції, як думали раніше, а обмежиться впорядкуванням тупиків, де состави паркуватимуть на ніч.