На сім днів «контемпорарі арту» до Львова з’їхалися провідні митці та аматори постмодернового мистецтва з усього світу. Естетично стурбовані львів’яни мали можливість досхочу потішитися прекрасним на різноманітних виставках, інсталяціях, перформенсах та кінопоказах. Штаб–квартирою, чи головним арт–простором «мистецьких актуалів», стала напівзруйнована «Фабрика повидла», розташована на околицях Львова. Зрештою, сучасний арт охопив увесь Львів, хоча не став масовою акцією, притягальною для люмпенів. Як розповів «УМ» натхненник перформенсу, культовий львівський митець Володко Кауфман, не дивно, що сучасне мистецтво не збирає повних стадіонів як поп–шоу. До того ж у нього інше соціальне завдання — воно повинно сказати суспільству своє «ні» чи навіть показати дулю. А те, що пересічні люди часто уникають шансу замислитись над найбільш кричущими проблемами, є не проблемою сучасного мистецтва, а певним діагнозом.
Представники контемпорарі–арту, каже пан Кауфман, нехай і в скандальній чи безглуздій формі, але недвозначно натякають, що суспільство йде кудись не туди, а часом просто відверто скочується у прірву. Й замість того, аби уникати цього діагнозу, людям до нього треба уважно і з вдячністю дослухатися. Відтак київський автор Анатолій Белов виступив із мистецьким протестом «Дзеркало» проти закону щодо зберігання порнографії — в його візуальному перформенсі чоловіки фотографують себе, повністю оголених, у дзеркалі. Харківський художник Артем Волокітін у виставці «Герой» провів справжній гендерний психоаналіз сучасного суспільства, відкриваючи маскулінну домінанту культури та чоловічу ідентифікацію соціуму. На думку художника, це чоловік має постійно заявляти про себе в суспільстві, натомість у жінки вроджені потенції, що не потребують доведень.
А–от Ервін Редл, австрійський митець світової слави, вразив місто своїм «Зсувом швидкості» — модернову світлову діодну інсталяцію, підсилену звукорядом, розмістили на балкончику середньовічного Бернардинського подвір’я.
У спеціальному блоці «Медіа–депо» можна було оглянути новинки найкрутіших фестивалів «нових медіа», наприклад, фестиваль короткометражок «Інтерфільм» представив програму, присвячену падінню Берлінської стіни. Натомість у штаб–квартирі сучасного мистецтва на «Фабриці повидла» арт розбуявся не на жарт — крім українських, тут розмістили польські та французькі інсталяції. Але чи не найцікавішим виявилося херсонське відео «Смерть Голлівуду», яке, на думку його креаторів, попри малобюджетність проекту змусить здригнутися навіть Голлівуд у передчутті невідворотного кінця.
Нагадаємо, мистецький «шабаш» стрясатиме Львів до цієї неділі.