Земні плоди — яблука, виноград, колосся і мед — це атрибути свята Преображення. Адже у давнину в цей час відзначали свято нового врожаю і несли до храму кращі з плодів на пожертву Богові. В духовному сенсі християнське Преображення — це показ довершеної особистості, що, мов плід виноградної лози, визріла на сонці правди і пройнялася духом, що змінює матерію. Христове Преображення ніби відкриває мету життя християнина — бути преображеним силою Бога.
Євангеліє описує, як одного дня Христос узяв трьох своїх учнів — Івана, Якова і Петра — та й піднявся з ними на гору Фавор. Там у час молитви обличчя Спасителя стало подібним світлу блискавки, одяг — білим, як сніг. Він стояв, оточений сяйвом, як сонце променями. З’явилися два пророки — Мойсей та Ілля — і розмовляли з Ним. Учні сказали Ісусові, що їм тут так добре, що хотіли б поставити шатра й залишитися на горі. Утім Христос на таке не погодився, бо ознайомив їх із можливостями зміни плоті — щоб підготувати до сприйняття своєї смерті й Воскресіння.
Основні плоди, які християни приносять цього дня до храму на освячення, — виноград і пшеничне колосся, адже хліб і вино — основа причастя, що поєднує зі Спасителем. В українській традиції приносять у кошиках також яблука, груші й сливи, воду і мед. 19 серпня навіть встановлене свято — День бджоляра.