Загальні висновки, за результатами опитування абітурієнтів вступної кампанії 2009 року, зробили учасники коаліції з моніторингу вступної кампанії «Вступ 2009 очима громадськості». Про це кореспонденту «УМ» розповіла Алла Волошина, віце–президент творчого об’єднання «ТОРО», координатор Всеукраїнського проекту з моніторингу вступної кампанії. За звітний період в Україні було опитано 2607 абітурієнтів із 30 «вишів». Переважна більшість із них підтвердила, що сертифікат ЗНО відігравав вирішальну роль при вступі абітурієнтів до ВНЗ у вступній кампанії 2009 року.
97,6% абітурієнтів вказали на те, що вони дуже добре поінформовані про процедуру та використання результатів ЗНО під час вступної кампанії. 79,7% опитаних зазначили, що врахування результатів ЗНО під час вступної кампанії до «вишу» повністю виключило або значно зменшило корупцію.
Серед найефективніших способів донесення інформації про ВНЗ абітурієнти визначили наступні: веб–сайти ВНЗ — 76,7%; інформаційні стенди ВНЗ — 56,5%; телебачення — 46,1%. Серед суттєвих недоліків сайтів навчальних закладів студенти вказали на те, що лише 48,3% з них розміщують інформацію про ліцензію на здійснення освітньої діяльності. Наприклад, на сайтах таких солідних «вишів», як Львівський національний університет ім. Івана Франка, Національний університет «Києво–Могилянська академія», Київський національний університет імені Тараса Шевченка така інформація відсутня. Про обсяги прийому абітурієнтів на місця державного замовлення інформацію розміщено всього у 20,7% «вишів», а про порядок роботи апеляційної комісії — тільки на веб–сайтах 31 відсотка ВНЗ.