У Балтійському морі пошуковці намагаються натрапити на сліди шістьох моряків із затонулого судна «Лангеланд». Трагедія сталася в п’ятницю поблизу західного узбережжя Швеції. Суховантаж «Лангеланд», що перевозив будівельне каміння, потрапив у дев’ятибальний шторм. Що трапилося на судні, достеменно не відомо. Коли корабель дав сильний крен, екіпаж встиг послати сигнал SOS. Після цього зв’язок увірвався, а судно пішло на дно.
На борту «Лангеланда» перебували шестеро осіб: четверо громадян Росії і двоє українців — 45–річний Геннадій Лактюхін і 47–річний Сергій Іврашов, жителі міста Ізмаїл Одеської області, повідомляють Мінтранс України та МЗС. Шведські рятувальні служби одержали сигнал лиха з аварійно–рятувального буя «Лангеланда» і вирушили на допомогу. До пошуків залучили три вертольоти, два літаки і шість суден берегової охорони Швеції. Уламки корабля вдалося виявити, натомість слідів екіпажу — жодних. Більш як через добу безрезультатних пошуків рятувальну операцію було офіційно завершено. Екіпаж суховантажного судна визнали зниклим безвісти.
У неділю на дно Балтійського моря в місці ймовірної катастрофи опустили підводного робота. Той уже за годину виявив затонуле судно і передав зображення з написом «Лангеланд» на борту. Судно лежить на глибині 102 метри, креном на правий борт. Слідів членів екіпажу знову ж таки не виявлено. Рятувальники вважають, що навряд чи хтось із моряків урятувався — навіть якщо їм вдалося знайти відсік із повітрям, то вижити на такій глибині — малоймовірно, повідомляє «Ехо Москви».
Коли верстався номер, у Швеції мала відбутися нарада за участю представників берегової охорони Швеції, судновласника, поліції та страхових агентів. Під час засідання всі матеріали, зібрані під час пошуково–рятувальної операції, будуть передані комісії з розслідування катастрофи судна. Тим часом Міністерство транспорту України створило групу експертів, яка найближчим часом має відбути на місце катастрофи. Українські фахівці мають намір узяти участь у розслідуванні, зокрема у визначенні зацікавленої держави, яка проводитиме розслідування і нестиме відповідальність за його результати. Згідно із законодавством, зацікавленими державами в цьому випадку можуть бути Україна, Норвегія, Швеція та Росія.
ДОВІДКА «УМ»
Суховантажне судно «Лангеланд» належить судноплавній компанії Myklebusthaug Management AS. (Норвегія, м. Фонес), побудовано в Норвегії в 1971 році (довжина судна — 70 метрів, дедвейт — 2490 тонн). Українські моряки були працевлаштовані на суховантаж морським агентством «Наутілус» із Миколаєва.