Науковці з Массачусетського технологічного інституту (США) розробили заміну традиційному штрих–коду, який містить дані про товар, котрий ми купуємо в магазинах. Як повідомляє Бі–Бі–Сі, винахід отримав назву бокод. Він здатен умістити в тисячі разів більше інформації про товар, ніж його скромний чорно–білий попередник, і його можна зчитувати за допомогою звичайного стільникового телефону з камерою. Отже, пересічний споживач отримує в цьому випадку можливість самостійно довідатися повну і розгорнуту інформацію про, скажімо, харчовий продукт. Новий ярличок має лише три міліметри в діаметрі, тобто у десятки разів менший за традиційні штрих–коди.
Розробники офіційно представлять свій винахід наступного тижня на спеціалізованій конференції Siggraph у місті Новий Орлеан. «Ми сподіваємося, що ця технологія створить цілком новий підхід до маркування товарів», — заявив керівник цього проекту доктор Анкіт Мохан. Основа бокода — світловий діод, вкритий тоненькою маскою з лінзочками. Інформацію закодовано у світлі, яке випромінюється через маску і змінює свою інтенсивність залежно від того, під яким кутом розглядати бокод. Американські вчені впевнені, що їхній винахід має багато переваг у порівнянні зі звичайним штрих–кодом. Наприклад, інформацію з останнього можна зчитувати з відстані приблизно 10—30 сантиметрів, а з бокода — з відстані чотирьох метрів, теоретично, навіть із 20 метрів. Розробники вважають, що бокод спочатку знайде застосування на фабриках та промислових об’єктах для контролю проходження певних товарів, а потім і в супермаркетах.