Гучні катастрофи французького та єменського «Аеробусів» над Тихим та Індійським океанами, «чорні скриньки» яких у першому випадку не знайдено, а в другому знайдено дуже пошкодженими, підвели до потреби знайти альтернативу цим бортовим самописцям. Таємниці обох трагедій неможливо розв’язати до кінця без «чорних скриньок», а значить, пасажири надалі не можуть бути впевнені у своїй безпеці. «Двоє наших фахівців уже отримали завдання дослідити можливість прямої передачі розмов пілотів у кокпіті, використання зовнішніх «чорних скриньок» та продовження часу надсилання ними сигналу після аварії», — повідомив Томас Ендерс, виконавчий директор компанії «Аеробус». Не виключено, що «Аеробус» скористається досвідом, напрацьованим у ВПС США.
В авіабудівній промисловості роками обговорюють проблему надійності «чорних скриньок» — пристроїв, які записують усі розмови в кабіні пілотів та реєструють усі дані з бортових приладів літака. При падінні літака в океан їх важко знайти, а значить, і виявити та виправити помилки. Є вихід — посилати всі дані до диспетчерських служб через супутниковий зв’язок, якщо літак перебуває поза зоною радіозв’язку. Але цей варіант дуже дорогий і складний із технічного боку. Одним із вирішень є встановлення зовнішніх «чорних скриньок», які у випадку катастрофи автоматично відділяються від літака, і якщо лайнер падає у воду, то вони не тонуть. Самописці, «катапультуючись», посилатимуть сигнали про координати свого місцезнаходження. Компанія DRS Technologies уже виробляє такі пристрої, але їх встановлюють лише на американських військових літаках. DRS тепер веде переговори про можливість видачі ліцензій на використання таких самописців пасажирською авіацією. Представник компанії повідомив, що у випадку аварії прилад автоматично відділяється від літака і зв’язується з супутником. Такі прилади діють безвідмовно: у всіх 110 аваріях військових американських літаків, оснащених такими пристроями, самописці були знайдені цілими й неушкодженими.