Тепле крісло директора Львівського аеропорту залишається однією з найбільш жаданих посад у Галичині, тож жоден із конкурентів на неї поступатися не планує. Відтак після відставки міністра транспорту Йосипа Вінського підкилимна штурханина за «панування над летовищем» відновилася — за посаду досі змагаються «старий» директор Олександр Загрева, звільнений з посади за наказом Вінського, та «новий» — Валентин Матюшенко. Зрештою, по суті звична для України боротьба за можливість контролювати близько мільярда гривень, за котрі мають реконструювати браму до «львівського неба». Але, як то кажуть, «відкати відкатами»...
Річ у тім, що доля футбольного чемпіонату Євро–2012 у Львові наразі залежить суто від ситуації з летовищем, яке перебуває на рівні аеропортів у Гондурасі чи Албанії, без перебільшення шокуючи гостей зі «старої» Європи. Щоправда, за Олександра Загреву вже «вступилася» Прем’єр–міністр Тимошенко, вимагаючи від міністра транспорту Йосипа Вінського скасувати наказ про звільнення. Про перебіг подій сам Вінський докладно розповів на «Інтері»: «Коли я прийшов — фактично аеропорту не було. За 8 місяців я його зібрав докупи. Директор аеропорту — нульова людина. Не може реально забезпечити підготовку аеропорту до Євро. Я одну догану зробив керівнику, другу догану. Поставив питання про його звільнення. Це було десь у грудні місяці. Заборона категорична — не чіпай його. Дзвонить Прем’єр–міністр Юлія Тимошенко: відміни свій наказ».
За неперевіреними чутками, збереження Загреви на посаді активно лобіювали перед Тимошенко Тарас Козак та Сергій Медведчук, колишні всемогутні «тримачі» Галичини від об’єднаних есдеків. Нагадаємо, у наказі про відставку Загреви його начальники з Мінтрансу пояснювали зривом графіків та недостатньою кваліфікованістю і компетентністю директорату. Наразі «крайнім» виявився Вінський, адже його самого «поперли» через непоступливість при відкликанні «звільненого» директора. А от основний аргумент для поновлення Загреви на посаді — «лікарняний лист». Саме він, за українським трудовим законодавством, і має бути причиною збереження на посаді. Але може і не бути — у випадку «серйозної хвороби» призначають тимчасового виконувача обов’язків. Ним наразі є «новий директор» Валентин Матюшенко.
Тож ситуація категорично вимагає перезавантаження — за «старого директора» категорично «заступилася» Юлія Тимошенко, пожертвувавши своїм колишнім «любим другом» Йосипом Вінським, а директор новий (а заодно і Львів), враховуючи українські реалії, відтепер буде всіляко блокуватися на рівні уряду. Бодай допоки не повернуть Загреву. Та й «старий» склад чиновників, що «годувалися» біля аеропортової годівнички, не поспішає знімати напругу з ситуації і запускати нового «виконувача обов’язків» гендиректора. Як стало відомо «УМ», у четвер до Львова завітає Юлія Тимошенко. Формально — заради підписання регіональної угоди між Кабміном і Львівською областю. На практиці ж — аби особисто переконатися, чи на другому за важливістю після «Борисполя» летовищі України «повний гаразд» і що ж робити з двоголовим директоратом аеропорту. Напевно, не обійдеться і без натяків начальникам міста й області, мовляв, «давайте в аеропорту жити дружно». Але часу на кадрові «войнушки» у Львова просто нема — новий термінал Львівського аеропорту за невблаганним графіком УЄФА повинен бути збудований до червня 2010 року, але, крім суто «паперової роботи», там іще «й кінь не валявся». Оголосити ж про відповідний конкурс мали два тижні тому — 8 червня. Адже «кінцева дата» від УЄФА, поставлена українським містам про те, що їхні аеропорти будуть готові до чемпіонату вчасно, — 31 липня.
Ігор ШВАЙКА