«Дженерал Моторс»: найбільший крах в історії Америки
Учора американський автомобільний гігант «Дженерал Моторс», який упродовж років і десятиліть був світовим лідером з виробництва автомобілів, оголосив про банкрутство. Ця непересічна подія знаменує кінець ери домінування американських автовиробників на світових ринках, наголошує агенція «Франс пресс». І вказує, що концерн–гігант, ікона світового бізнесу, одна з найбільших світових корпорацій, упав під тягарем власних помилок та боргів.
Для «Дженерал Моторс» оголошення про банкрутство, яке є найбільшим у всій історії США, було єдиним виходом із ситуації і є частиною плану президента США Барака Обами з порятунку вітчизняної автомобільної промисловості. Шляхом банкрутства компанія отримає захист від претензій її кредиторів: 60 відсотків її акцій вартістю 50 млрд. доларів дістануться федеральному уряду, про що повідомив учора у спеціальному виступі Барак Обама. Як державну підтримку процедури банкрутства «Дженерал Моторс» буде виділено ще 30 млрд. доларів на додаток до тих 20 мільярдів, які компанія вже отримала із федерального бюджету в рамках боротьби з наслідками фінансової кризи.
Очікують, що процедура зовнішнього управління «Дженерал Моторс» триватиме 60—90 днів. З реструктуризації компанія вийде вже зовсім не гігантом: зменшиться кількість співробітників, заводів та місцевих представництв. Планується, що в майбутньому компанія продовжить виробляти чотири головні марки: Chevrolet, Cadillac, Buick і GMC. Адміністрація Обами контролюватиме вибір нового правління фірми. Уряд Канади викупить 12 відсотків акцій концерну на суму 9,5 млрд. доларів. 17,5 відсотка акцій залишаться в руках пенсіонерів, колишніх працівників «ГМ». Кредиторам та банкам відійде 10 відсотків акцій.
Порятунок «Опеля» ціною політичної кризи
Різні шляхи до порятунку автоконцерну «Опель» викликали розкол у широкій німецькій правлячій коаліції, повідомляє «Євроньюз». Відповідно до досягнутої минулої суботи угоди, новими співвласниками німецького автоконцерну стали канадська компанія «Магна Інтернешнл» у співробітництві зі «Сбєрбанком» Росії (відповідно, 20 і 35 відсотків акцій), уряди чотирьох німецьких земель та американське міністерство фінансів. Учасники угоди пообіцяли зберегти всі чотири заводи «Опеля» в Німеччині, які дають роботу 25 тисячам працівників, але федеральний міністр економіки Карл–Теодор Цу Гуттенберг і так подав у відставку, оскільки виступив проти плану порятунку компанії, підтриманого канцлером Ангелою Меркель. Згідно з цим планом, німецький уряд зобов’язується надати «Опелю» терміновий кредит у два мільярди євро для підтримки його життєздатності до передачі новим власникам. Позицію Гуттенберга поділяють інші представники християнських демократів, які стверджують, що тепер й інші німецькі компанії на межі банкрутства будуть вимагати державної підтримки.
«Крайслер» став трохи італійським
Інший американський автомобільний гігант — «Крайслер» — позавчора спромігся добитися судового дозволу на придбання у рамках порятунку від банкрутства 20 відсотків його акцій найбільшим італійським автовиробником «Фіатом», повідомляє Бі–Бі–Сі. Цей крок схвалили уряди США та Канади, які володіють 12 відсотками акцій «Крайслера». Контрольний пакет — 68 відсотків акцій — залишиться в руках профспілкового трасту.
За умовами угоди «Крайслера» з «Фіатом», компанія виплатить кредиторам лише 6,9 млрд. доларів із заборгованої суми. А уряди США та Канади нададуть концерну позику в розмірі 8 мільярдів доларів.