Страйк на колесах

19.05.2009
Страйк на колесах

Слизькі траси на альпійських схилах особливо небезпечні. (Рейтер.)

Учора учасники тритижневих перегонів Апеннінським півостровом отримали перший на нинішній «Джиро» день відпочинку. Знадобився він не лише для відновлення фізичних сил після милування альпійськими краєвидами Італії й Австрії, а й для осмислення подій, що відбулися на останніх двох етапах.

Те, що велоспорт належить до травматичних видів спорту, зрозуміло вже з самої його суті — ганятися на високих швидкостях (іноді до 90 км/год) на крутих віражах. Часом організатори змагань і самі намагаються додати «перцю», свідомо ускладнюючи трасу. Так, босам «Джиро д’Італія» дуже не подобається, що чимало фахівців вважають їхню багатоденку рівнем ниж­чою за «Тур де Франс». Тому в рік столітнього ювілею «Джиро» італійці вирішили спростувати це твердження й дещо змінили дистанцію. Щоправда, далеко не всім це сподобалося.

Восьмий етап у суботу ледь не завершився трагедією. На одному з крутих альпійських поворотів вилетів із траси іспанський гонщик голландської команди «Рабобанк» Педро Орільйо. Велосипед залишився стояти біля огорожі, а спортсмен полетів у прірву на 60 метрів (!) униз. На щастя, Орільйо вижив, хоча й зламав ключицю й зараз перебуває в комі.

За збігом обставин, цей же відрізок «Джиро» став останнім для українця Руслана Підгорного. Уродженець Вінниці, а нині мешканець Білої Церкви, зійшов із дистанції й надалі не зможе допомогти своїм товаришам по українсько–італійській «стайні» ІСД.

Тим часом у випадку з Орільйо учасники перегонів назвали винними організаторів туру. Наступного дня спортсмени влаштували своєрідний страйк: намотуючи десять кіл по Мілану неспішним темпом великою групою, в середині дистанції вони зупинилися й вустами лідера загального заліку, Даніло Ді Луки, пояснили тисячам глядачів свою поведінку небажанням отримувати серйозні травми. Тим паче що місця для штовханини на фінішній лінії в Мілані, на їхню думку, явно замало. Тож позавчора основна група свідомо відпустила спринтерів уперед, дозволивши їм розіграти місця на подіумі. За чутками, головним заколотником став легендарний американець Ленс Армстронг. Тож успіх британця Кавендіша виявився пірровим.

Організатори «Джиро», невдоволені таким «цирком», заявили, що результати дев’ятого етапу не будуть зараховані до загального заліку.

Наша «стайня» ІСД наразі перебуває на 14–му місці серед 22 команд. У п’ятницю її гонщик Андрій Гривко із Миколаєва піднявся на поки що найвищу, шосту, позицію на етапі. А наступного дня італієць з ІСД Джованні Вісконті переміг у номінації ТБ–спринт за активність у відривах.

ТАБЛО

Багатоденна гонка «Джиро д’Італія»
(9–31 травня)

7–й етап (244 км). 1. Хаген (Норвегія, «Коламбія») — 5 год. 56 хв. 53 сек. 2. Хантер (ПАР, «Барлоуорлд»). 3. Брутт (Росія, «Катюша») — час переможця... 6. Гривко (ІСД) — +0,31... 22. Попович («Астана», обидва — Україна). 23. Гатто (Італія, ІСД) — +0,40... 52. Кривцов («AG2R ла мондіале»)... 82. Грабовський — +0,58... 182. Підгорний (обидва — ІСД)... 184. Густов (усі — Україна; «Червело тест тім») — +5,50...

8–й етап (209 км). 1. Сівцов (Білорусь) — 5.04,34. 2. Хаген (обидва — «Коламбія»). 3. Ді Лука (Італія, «LPR брейкс»)... 13. Попович... 25. Чоні (Італія, ІСД) — +0,21... 50. Густов — +2,30... 54. Гривко — +4,58... 111. Кривцов — +16,11... 155. Грабовський — +19,04... Підгорний — не фінішував.

9–й етап (165 км). 1. Кавендіш (В. Британія, «Коламбія») — 4.16,13. 2. Дейвіс (Австралія, «Квік степ»). 3. Фаррар (США, «Гармін»)... 16. Грабовський... 24. Попович... 26. Гривко... 41. Кривцов... 119. Густов — час переможця...

Загальний залік. 1. Ді Лука — 37.29,48. 2. Льовквіст (Швеція) — +0,13. 3. Роджерс (Австралія, обидва — «Коламбія») — +0,44...
12. Попович — +2,38... 43. Гривко — +12,32... 45. Густов — +13,25... 67. Грабовський — +27,14... 142. Кривцов — +1.09,19...