«Що буде після смерті?» — це питання цікавило ще первісних людей. Вони клали в могили одноплеменців оздоблені особливими орнаментами обереги, посуд із напоями, золото, а поховання посипали червоною вохрою, вірячи, що це допоможе померлим у потойбіччі. Вважалося, що якість загробного життя залежить від того, скільки людина надбала майна «на білому світі». У період язичництва кожен народ мав «свого» бога потойбіччя і мав самобутні ритуали, щоб покійник без проблем досяг царства мертвих і посів там відповідне місце. Подекуди померлих ховали в позі ембріона, бо вірили: мати–сира земля народить його зі свого лона в інший світ.
Про те, що життя не обривається, а триває вічно, свідчив розвій природи. Щовесни скресала крига й танув сніг, зелені паростки пробивалися крізь землю, вкриту сухим листям і відмерлою торішньою травою. Сонце набувало сили, дні довшали, тепла більшало. Навесні дівчата вимальовували на писанках «безкінечники», яким на еліпсі яйця справді не знайти кінця. А на вулиці грали у весняні ігри — «кривий танок», «шума», «огірочки», що також символізували нескінченний потік життя, який тече хвилями — вгору–вниз, життя–смерть... Утім «білий світ» був окремо, а «загробний світ» — сам по собі.
Майже дві тисячі років тому виникла світоглядна система, яка революційно відрізняється від попередніх. Людство бачиться єдиним — «усі сини Адамові». Світ живих і мертвих також не розділяється: «для Бога всі живі». Після смерті, незалежно від того, заможною була людина чи убогою, успішною чи невдахою, «білої раси» чи будь–якої іншої, — буде життя. І для цього не потрібні бальзамування мертвого тіла, дорогі поховання, горщики з золотом — потрібна лише віра, чисте серце і добрі справи упродовж життя земного. Відома з дитинства сучасній людині історія про Адама і Єву, вигнаних з раю, вже не пригнічує, бо воскреслий Бог узяв їхній гріх на себе, випустив небораків із пекла і поновив поруйновану єдність між Творцем і людством.