У Львові пару тижнів тому з’явились чималі сітілайти з привітаннями на адресу дивізійників «Галичини», котра була укомплектована з українців і воювала на стороні гітлерівської Німеччини. На цих рекламних щитах не вказаний ані замовник, ані навіть прив’язка до якогось ювілею — просто емблема дивізії та слоган «Українська дивізія Галичина. Вони захищали Україну». Зрештою, провокаційна тема для чергової історичної дискусії. Речник Міністерства закордонних справ Польщі Пйотр Пашковський уже заявив впливовій газеті «Дзєннік», що ця справа не лишиться без реакції. «Наразі чекаємо на більш детальну інформацію з консульства у Львові», — зазначив пан Пашковський.
Річ у тім, що справа набере розголосу через колосальну нелюбов до дивізії у Польщі. Там досі звинувачують деякі її підрозділи у проведенні акцій проти польських партизанів. Польські сайти вже рясніють інформацією на кшталт «Дивізія, створена навесні 1943 року з українських добровольців, котрі населяли давнє польське пограниччя, прославилась, головним чином, полюванням на партизанів на Люблінщині й численними вбивствами цивільного населення».
Як пояснив «УМ» начальник управління внутрішньої політики Львівської облдержадміністрації Ігор Ожиївський, до встановлення щитів ОДА жодного стосунку не має. У свою чергу, від сітілайтів відхрестилися і в обласній раді, порадивши звернутися до структур влади міської. У прес–службі міської ради Львова не виключили, що сітілайт може бути «соціальною рекламою», й порадили переглянути рішення «1471» із переліком соціальних програм Львівської міської ради на 2009 рік. Але у цьому переліку жодного натяку на контраверсійну рекламу немає! Щоправда, у переліку підтриманих міськрадою заходів є «підтримка соціальних програм громадських організацій Львова». Тож, можливо, у міськраді підтримували борди, не здогадуючись про їхній зміст. Як пояснили «УМ» фахівці з реклами, на користь того, що ці борди можуть бути оплаченою міською владою «соціальною рекламою», свідчить і відсутність якихось уточнень щодо фірми–замовника.