«Сьогодні дуже важке життя, тому людина захищається, ставить між собою та рекламою якусь стінку. Наша супермета — достукатись до загалу, розповісти, що є така сфера, як соціальна реклама», — сказав на прес–конференції з нагоди початку фестивалю голова Союзу рекламістів України Євген Ромат.
Найкреативніші роботи оголосять на фіналі фестивалю аж 10–11 грудня у кількох номінаціях — «Друкована реклама», «Зовнішня реклама», «Відеореклама» та «Комплексні соціально–орієнтовані рекламні кампанії». Також цьогоріч з’явилися нові актуальні підномінації — «Боротьба з тютюнопалінням», «Боротьба зі СНІДом», «Боротьба з туберкульозом» і «Державна соціальна реклама». «Державники» весь час ображені, бо їх перемагають представники професійних рекламних агентств, але це дуже важлива категорія замовників, тому ми їх виділяємо окремо», — пояснює журналістам Євген Ромат.
Найкращі роботи мають шанс опинитись на бігбордах. Та чи не основна вимога до конкурсантів — аполітичність. Так, за словами рекламістів, суттєво дискваліфікує соціальну рекламу таке поняття, як мімікрія. «Сьогодні за соціальною рекламою ховаються політичні діячі, партії», — пояснює Євген Ромат.
Ще одна річ, яка тривожить професіоналів у сфері соціальної реклами, — безвідповідальність колег та відсутність відповідних законодавчих норм. «Є таке поняття, як соціальна відповідальність рекламістів. Але, на жаль, є дуже прикрі випадки, коли цієї відповідальності немає і замість користі буде шкода», — продовжує голова Союзу рекламістів. Як приклад, рекламісти навели гучну соціальну рекламу, що з’явилась на бігбордах у Києві з написом «Мамо, чому я помер?» та «Мамо, чому я урод?» (на тему наркоманії. — Авт.). Усі проблеми виникають через недосконале законодавство, впевнені організатори Національного фестивалю соціальної реклами. Адже в Законі України «Про рекламу» соціальній рекламі присвячено лише одну, статтю.