Донецький водій не хоче сплачувати адміністративний штраф за порушення, якого не скоював. Адвокати кажуть: «Воювати є за що!».
Усе почалося з того, що водію Івану Чорному з Донецька поштою прийшла постанова про притягнення до адміністративної відповідальності за перевищення швидкості. У постанові було вказано місце, де нібито й трапилось дане порушення, зафіксоване приладом «Візир». Але донеччанин цілковито відмовляється сплачувати штраф, стерджує, що нічого не порушував, адже знав, що саме на цьому шляху дороги завжди стоїть патруль ДАІ. «Я не їхав там зі швидкістю, яка вказана на фотографії, через що я й звернувся в суд з ініціативним позовом із приводу оскарження незаконних дій та бездіяльності інспектора ДАІ, а також із проханням відмінити дану постанову як таку, яка не відповідає дійсності», — пояснив позивач. Сьогодні в Петровському районному суді Донецька відбулося перше слухання у цій справі.
Що цікаво, нещодавно харківські вчені вже поставили під сумнів правдивість даних, що фіксує так гучно прорекламований радар «Візир». За словами дослідників, цей сертифікований і технічно справний гібрид цифрового фотоапарата і радіолокатора часто дає неправильну інформацію: фотографують загалом на відстані 80, 100 метрів і ближче, але радіолокатор дозволяє визначити швидкість автомобіля на відстані 400—500 метрів. Виходить, фотографують найближчу машину, яка повільно рухається по дорозі, а швидкість фіксують тієї, що далеко від поста ДАІ летить на великій швидкості.
Адвокати стверджують, що в донецького водія є всі шанси виграти справу. «Важко щось сказати, адже я не бачу заяви. Та, в принципі, воювати є за що, — коментує «УМ» адвокат Вадим Володарський. — По–перше, прилад не гарантує, що буде зараховано саме автомобіль–порушник, «Візир» перевищує зону фотографування (технічні характеристики приладу дозволяють захоплювати все видиме в зоні 400 метрів, а в деяких випадках це і 500—700 метрів. — Авт.). Виходячи з закону, у відповідності до статті 14 Кодексу України про адміністративні порушення, фіксація порушень правил дорожнього руху здійснюється засобами фото– та відеофіксації, що працюють у автоматичному режимі. А тут співробітник ДАІ сам використовує прилад, сам направляє його й обирає автомобіль».